Depressions constants.
Hola, tinc molts dubtes! Sóc una noia de tretze anys que viu perfectament, té molts amics, estic en un àmbit familiar molt bo, trec molt bones notes, etc. Però tinc "depressions" continuament, tothom diu que no són depressions però jo ho anomeno d'aquesta manera, perquè quan les tinc veig tot de color gris i penso que la vida no té cap sentit, aleshores no tinc ganes de fer res; normalment les tinc quan m'aburreixo, però hi ha cops que les tinc quan no m'aburreixo, però les acostumo a tenir quan m'aburreixo. Més o menys tinc dues a la setmana, mínimament.
Sempre penso en el futur i sóc molt pessimista. Què faig? Necessito la teva ajuda!!!
També, de vegades, la vida que porto em cansa i la trobo molt repetitiva i amb els amics que tinc a l'institut m'aburreixo bastant. És normal?
Gràcies!
InterPersonal

Hola Pìzpireta! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Pel que m'expliques, t'haig de dir que des de la psicología, el que expliques no es considera una depressió. Una Depressió és un desordre mental greu, en el que hi entren molts símptomes que limiten molt al dia a dia. Tendim a posar aquestes etiquetes tan dràstiques a moments de tristesa o, com bé dius, aborriment. Et recomano que et centris en gestionar els teus moments d'aborriment. T'has donat compte de com surts d'aquests moments d'aborriment? M'agrada que hagis plantejat la teva pregunta vinculada a l'aborriment. És un gran descobriment de tu mateixa i hi tens molt a fer per treure't de sobre aquests moments: es tracta de l'aprenentatge de gestionar l'aborriment: vés a fer running, balla zumba, posa't a fer manualitats que ara està de moda, fes-te un bany relaxant, pinta't les ungles, llegeix un llibre, comença un hobby nou, etc. No depènguis de l'aborriment, ni dels altres per a valorar com et sents. Tu tens més força de la que et penses! Aprendre a fer això és un gran aprenentatge de vida i vol dir crèixer eprsonalment! Endavant! Eli Aulet www.interpersonal.cat