M'agradaria agafar una mica de mes, necessito la vostra ajuda...
Hola, m'agradaria que em donessiu consells per agafar pes. Us explico, a mi no es que em sigui molt fàcil guanyar pes la veritat, tot el contrari... Em sento incòmde amb mi mateixa, ja fa temps que comenso a menjar més però no veig cap diferència al pujar-me a la bàscula. Tinc 15 anys i peso casi 46 kg, i em sembla que medeixo entre 1,65 i 1,70m. Em podrieu donar consells o dir quines cuantitats de quins aliments podrien anar bé per engraixar-me més facilment? Gràcies :)
Laura Medrano

Hola Júlia!!
Cada persona tenim una constitució física i un metabolisme diferent que ens ve determinat per la nostra genètica.
Les persones que com tu sou de constitució prima, us costa engreixar degut a que el vostre metabolisme va ràpid i els aliments que mengeu els digeriu i cremeu ràpid. És per això que et costa engreixar. No t'has de sentir incòmode amb tu mateixa ja que el teu metabolisme no el pots canviar.
No ens has explicat quins tipus d'alimentació segueixes, però en termes generals et recomanem que mengis de manera equilibrada i facis els 5 àpats al dia. Fins i tot et podria anar bé fer un 6è àpat (ressopó) abans d’anar a dormir i prendre per exemple un got de llet amb galetes o cereals, un iogurt amb mel i fruits secs, etc.
També és important menjar tots els grups d’aliments: els hidrats de carboni (pasta, arròs, patata, cereals, etc.) i les fruites i verdures n'hem de menjar 5 cops al dia, has de menjar làctics uns 4 cops al dia, i combinar les proteïnes animals (carn, peix, ous) i vegetals (llegums) cada dia.
S’ha de tenir en compte que hem de menjar més peix, pollastre, ous i llegums que carn vermella i embotit. Un altre aliment que és molt saludable i pot anar-te bé són els fruits secs (ametlles, nous, cacauets, avellanes, festucs,...).
En el cas que seguint totes aquestes pautes durant un temps no notis cap diferencia et recomanem que vagis a un metge ja que et podrà donar consells d'una manera més personalitzada. Pensa que és normal que tot i fer tot això costi que augmentis de pes: és la teva constitució.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Laura Medrano