coses
Hola!!!!!!
No sé si podreu respondre'm aquesta qüestió ja que això és alimentació i no traumatologia ni res d'això, però voldria saber si el que m'està passant podria ser per hàbits no saludables o alguna cosa així..
el cas és que tinc dismetria a la pelvis, és a dir, que la tinc com torta, no sé com dir-ho.. per un cantó tinc la cadera més sortida que per l'altre... fa temps que m'ho vaig notar... jo crec que es nota molt si un s'hi fixa mínimament, no és algu que passi desapercebut.. ami em provoca bastant complexe i ho passo malament.... no sé si és que es pot rectificar o hi ha alguna manera de dissimular-ho..què puc fer?? és que a més a més no sé si això anirà a més, es quedarà així, o s'anirà posant a lloc amb els anys. És qüestió de que per exemple tinc una mala postura, o és només cosa de la genètica?...hi han algu que pugui fer? sé que no tracteu aquests temes i possiblement no em pugueu ajudar en aquest aspecte, però per culpa d'això ho passo bastant malament ja que és un defecte poc comú i em fa sentir una mica rara.. com puc no capficar-m'hi? Moooltes gràcies!!!
Laura Medrano

Hola guapa!!
Efectivament nosaltres no som metges i no et podem respondre als dubtes que tens sobre la dismetria a la pelvis. Els dubtes que tens són totalment normals i el millor que pots fer és anar al metge que et fa el seguiment de tot això i preguntar-li tot. Suposo que depenent del tipus de dismetria que tinguis potser es va re-col·locant amb el pas dels anys o potser l'única forma de centrar-ho és fent alguna operació. No t'ho sabem dir però segurament fins que deixis de créixer no es podrà saber, ja que de moment a la teva edat els cartílags i ossos no tenen la mida i tamany definitius.
El que si et podem aconsellar és que tant si els metges et diuen que cada cop quedarà més dissimulat com si et diuen que no, el millor que pots fer és ACCEPTAR que tens això i que hi hauràs de conviure. Hi ha coses del nostre físic que no podem triar com tenir ni podem fer coses per canviar-les, i la dismetria és una d'elles. De moment no t'han dit que es pugui fer res per a igualar les cames, per tant és molt més bo per tu (i per la teva autoestima) que acceptis que tens això i que ara per ara no està a les teves mans poder-ho canviar. No deixis que això et faci tenir complexes ni manies respecte a tu mateixa. La única manera de no capficar-t'hi és acceptant que això forma part del teu cos i aprenent a estimar-te tal i com ets.
Pensa que tots tenim parts del nostre cos que no ens agraden o que voldríem tenir diferent, però la realitat és que són coses que moltes vegades no es poden canviar ja que el nostre cos no es pot modelar com si fos una figura de fang... Acceptar-se és la solució, tenint clar quines són les coses bones que tenim i traient importància a aquelles que no ens agraden tant.
Una abraçada!!
Laura Medrano