16-02-16 anorèxia, destorció d'imatge <<<<
hola,
fa poc vaig estar ingresada en una unitat de psiquiatría, i fa unes tres setmanes aprox. que m'han donat l'alta hospitalaria. Ara continuo anat pero fora del hospital, clar vaig estar molt de temps aislada i ara que he vist l'instagram, clar he vist totes les meves amiges i congudes que són guapes primes i amb un espai entre les cames.
Al veure això dons m'he sentit gorda , ja que igualment nomes he tingut la regla durant 4 mesos i llavors la he perduda.
a nose que fer.
i també una altre cosa, tindre algun canvi més ja que nomes m'ha vingut la regla durant 4 mesos?
també he de dir que soc del desembre i la mes petita de la clase.
gràcies per tot.
Laura Medrano

Hola guapa!
Com tu mateixa dius al títol de la consulta, el que et passa és que per culpa de la malaltia tens el que es diu distorsió de la imatge corporal. Això significa que no veus la teva silueta ni el teu cos tal i com és, sinó que el veus distorsionat i la malaltia fa que et vegis més voluptuosa de com realment ets. Poc a poc, a mida que et vagis recuperant tornaràs a veure el teu cos tal i com és.
Tal i com t'hauran dit al centre on estàs fent tractament, no has de comparar-te amb les demés, ja que això només et farà mal. De moment no pots veure't realment com ets i si et compares amb la imatge que tens de tu mateixa al teu cap, alimentaràs la obsessió pel físic i cauràs a la malaltia un altre cop. Et recomanem que comentis això amb els teus terapeutes i que et puguin donar consells per no sentir-te així cada cop que miris les xarxes socials... Estàs sent molt forta i valenta per encarar-te a una malaltia com la anorèxia, però has de seguir plantant-li cara, ja veuràs com poc a poc et vas recuperant i deixant enrrere totes aquestes preocupacions i pors.
Pel que fa al tema de la regla, si l'has perduda significa que el teu cos, ara per ara, encara no té suficients energies com per a que la puguis tenir i per tant hauràs d'esperar a que et torni a venir. Tot i que siguis de desembre i la petita de la classe, si la regla et va venir durant 4 mesos i ara t'ha marxat, significa que quan estiguis més recuperada de la malaltia et tornarà a venir. Has de fer cas als metges i poc a poc el teu cos anirà tornant a la normalitat i a la salut.
Per cert, no sé ben bé a que et refereixes quan preguntes si tindràs algun canvi més...? Físicament parlant? Pel que fa al teu desenvolupament?
Si et queden més dubtes, torna a escriure'ns al Consultori, que estarem encantats de donar-te un cop de mà.
Una abraçada ben forta i ànims, a seguir endavant!!
Laura Medrano