Crec que tinc problemes d'ansietat.
Hola adolescents!
Crec que tinc un problema, i és que la meva mare diu que tinc problemes d'ansietat.
Em diu que hauria de vigilar amb el menjar i que hauria de fer més esport (que ja en faig molt, però segons ella no és suficient) i a mi, sentir aquestes coses em suposa un esforç molt gran acceptar que la meva pròpia mare em diu gorda indirectament.
Això es degut a que menjo d'amagat (xocolata, galetes...) però no em puc controlar i sobretot ho faig quan vaig estressada pels exàmens. Intento controlar-me però és molt difícil... per això us ho pregunto a vosaltres.
Menjo bé, seguint la piràmide alimentària però peso 61kg (depèn del moment del dia) i mesuro 1,63 m.... és normal?
Les meves amigues diuen que estic bé però jo em sento fatal amb mi mateixa cada vegada que menjo qualsevol cosa, d'aquí a l'ansietat (menjo quan estic preocupada). M'agradaria que m'ajudéssiu donant-me consells per controlar-me, i sé que aneu atrefagats, però siusplau em podríeu aconsellar?
Moltes gràcies!!
Laura Medrano

Hola guapa!!
Em sap molt greu que et sentis així i que els comentaris que et fa la teva mare t'estiguin afectant tant. El primer que et recomano és que parlis amb ella i li diguis que quan et diu que no mengis tant o que facis més esport, et sap greu perquè ho interpretes com si t'estigués dient grassa. Segurament ella quan et fa aquests comentaris pensa que és pel teu bé i perquè així t'ajuda a regular-te amb el menjar, però és important que li facis saber com et senten aquest tipus de comentari. De vegades ens fa por dir als pares com ens sentim, però és el primer pas per a entendre per què ens diuen les coses, i també per a que ells entenguin que de vegades cal tenir més tacte al dir les coses als fills...
És molt possible que tinguis problemes d'ansietat i ho passis amb el menjar, però aquí si que té raó la mare i és important que no mengis d'amagat. És molt millor que t'acostumis a fer 5 àpats al dia i que els facis ben fets i menjant suficient (sense quedar-te amb gana), perquè així el teu cos aprendrà a regular-se automàticament i no necessitaràs menjar entre hores i d'amagat, com si estiguessis fent algo incorrecte.
Una altra forma d'evitar-ho, és no tenint menjar del que sols picar (galetes, xocolata,..) a l'abast, així tot i que et vingui de gust no en tindràs a mà i et suposarà un esforç espavilar-te per buscar-ne. Això si, si aquests aliments t'agraden no els has d'eliminar de la teva dieta, simplement menjar-ne amb moderació i junt amb els àpats (per exemple per berenar). A més, si tu detectes que és quan estàs d'examens que tens més nervis, avisa-ho als pares per a que durant aquells dies et donin un cop de mà i t'ajudin a distreure't quan estàs molt estressada.
Sobre el pes, comentar-te que estàs completament dins la normalitat, per tant no has d'obsessionar-te amb que et cal aprimar o engreixar. Fes cas a les teves amigues: estàs bé tal i com estàs. Això si, per tenir un estil de vida saludable a part de l'esport (que dius que ja en fas bastant), s'ha de seguir una dieta equilibrada i menjar unes 5 vegades al dia, evitant picar entre hores ;) Aquest ha de ser el teu objectiu, no menjar d'amagat i quan no toca. Esperem que amb els consells que t'hem donat ho puguis anar reduint.
Una abraçada ben forta,
Laura Medrano