Vull aprimar però a la meva edat és complicat
Hola!
Em dic Lídia i tinc 13 anys acabats de complir. M'agradaria poder aprimar una mica, tot i que els meus pares diuen que no es necessari, per poder lluir un cos més esvelt. Faig patinatge i faig una miqueta d'exercici quan tinc temps lliure, crec que l'esport no és el problema. El problema és que per aprimar necessito canviar bastant la meva dieta, segons he llegit en alguns articles. No és que mengi molt malament, solc menjar verdura gaire bé sempre, però de fruita no en menjo gaire, ja que gaire bé mai vaig a comprar amb els meus pares i les fruites que compren no em solen agradar. A més, visc junt amb la meva família i no puc controlar molt el que menjo.
Em seria de gran ajuda que em poguéssiu dir com fer-ho, sempre he volgut tenir una figura més esvelta, i el millor moment per començar sempre és ara.
Gràcies i petons!
Laura Medrano

Hola Lidia!!
Gràcies per escriure'ns i explicar-nos les teves inquietuds.
Veuràs, per tenir un cos esvelt necessitem tenir de la nostra part una bona genètica, és a dir, que les diferents coses que hem heretat dels pares, avis, besavis (...) siguin com a nosaltres ens agraden i semblants al que actualment es considera "un bon cos". No totes les persones tenim una genètica que ens permet tenir un cos esvelt. Hi ha persones que seguint una dieta equilibrada i fent esport tindran una forma de cos, i altres menjant exactament el mateix i fent el mateix esport, tindran un cos diferent....
La clau per tenir un pes saludable està en fer dues coses: menjar bé i fer esport. Sobre l'esport com tu bé dius ja en practiques, o sigui que genial. Pel que fa a l'alimentació, ens hauries d'explicar més detalladament com sols menjar, però a nivell general dir-te que a part de menjar verdura (dues racions al dia), és important que també mengis fruita (es recomanen 3 peces al dia!!). No cal que vagis al súper amb els pares, simplement explica'ls-hi que vols començar a menjar fruita cada dia perquè és molt saludable i que et comprin les fruites que si que t'agraden. Una altra manera igual de saludable de menjar fruita és fer-te sucs naturals (no els de tetra-brick del súper). A més, per seguir una dieta equilibrada hem de menjar hidrats de carboni, làctics i proteïnes.
De totes maneres, si dius que consideres que no menges malament i els teus pares són persones preocupades per l'alimentació saludable, no t'has de preocupar ni fer gaires canvis (menjar fuita, si). El més important és que acceptis com ets, que tinguis clar que el cos no es pot modelar com si fos una figura de fang i que a més només tens 13 anys i això significa que encara et queden almenys 5 anys per seguir desenvolupant-te... No has de tenir pressa per tenir aquest cos esvelt que vols, simplement es tracta de tenir un estil de vida saludable i esperar a veure com et vas desenvolupant.
Una abraçada Lidia,
Laura Medrano