No estic gens a gust amb el meu cos
Hola. No estic gens a gust amb el meu cos, algunes amigues del meu insti m'han dit que a elles li van dir: que jo no tenia quasi cul, que soc prima i que no soc guapa. Sempre he intentat que les critiques no m'afectin, pero es que ja arriba a un punt que no puc mes, i noto que la meva autoestima cada vegada va disminuint, els meus anims es tan pel terre, ara per petita que sigui la critica em fa mal,que puc fer?
InterPersonal

Hola! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Entenc que estiguis una mica farta d'aquestes critiques, però està molt bé tota aquesta feina que has fet sempre contra les critiques: mirar que no t'afectin! Segur que t'ha funcionat molts cops!! Per aquest cop que sembla que t'estan portant més malestar, et recomenaria que observis la importància que li estàs donant al teu cos per a valorar-te a tu mateixa. L'autoestima no es pot basar només en com és el nostre cos! Hi ha moltes coses que formen la nostra autoestima: fer coses que sabem fer bé, compartir estones amb les amigues i amics, amb la família, tenir hobbies, valorar aquelles qualitats i punts forts que tenim...etc. Per tant, et diría que revisis totes les altres coses que tens a la vida que et fan sentir satisfeta amb tu mateixa!! Per fer aquesta tasca també et poden ajudar algunes persones del teu voltant: mare o pare, una bona amiga, un professor a qui tinguis confiança, un monitor o entrenador, etc. Digues que et diguin o t'escriguin qualitats teves o habilitats que tens, veuràs quantes te'n surten! Pensa que els nostres objectius no només els aconseguim per tenir una imatge agradable, sinó també, i moltes més vegades, per altres qualitats i habilitats que tenim. Amb la imatge sempre podem fer alguns canvis que se'ns posin bé ( comprar-nos alguna peça de roba que ens agradi, pentinar-nos diferents...etc) però sense obsessionar-nos! Endavant i ànims! Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk: Elisabet Aulet Psicòloga