És anorèxia?
Hola, fa uns mesos em vaig posar a menjar moltíssim, més de lo normal... I ara ja no tinc casi gana, per ser més exactes ara no soc capaç ni de menjar-me un plat de arròs o una simple hamburguesa.
Hi ha un altre cosa que em preocupa i és què totes les altre nenes i nens em diuen que estic molt prima i què se'm veuen els ossos, en canvi jo quan em poso davant del mirall em veig, gorda no, però prima tampoc... He de dir que porto una setmana que faig molt d'esport i casi no menjo, he perdut 2 o 3 quilos.. M'he de preocupar?
Carlota López Ballestar

Bon dia Aideeta,
Tot i que no podem afirmar-ho 100% pel que ens expliques si que sembla que en els últims mesos hagis començat a patir un trastorn de la conducta alimentària. Aquest trastorn és psicològic tot i que repercuteix molt en el físic i la salut de la persona.
Normalment el que fa que una persona comenci a fer aquests canvis en la seva alimentació és la baixa autoestima i la insatisfacció amb el propi cos. A més, a vegades se li pot sumar que hagis pogut tenir algun problema i no hagis sabut com afrontar-lo i el control del menjar és un lloc en el que refugiar-se.
En el teu cas, vas començar menjant molt i després vas passar a fer el contrari, de la mateixa manera que al fer molt esport.
Moltes persones que comencen a tenir un trastorn alimentari també és perquè distorsionen el seu cos, és a dir no et veus tal i com ets. Per això la teva família i les teves amigues et veuen d’una manera i tu segueixes veient-te més gran.
El més important és que vegis que no et sents bé i que busquis una solució. Al final el més important no és el menjar més o menys sinó els problemes d’autoestima i no agradar-te físicament. Pensem que en el punt en el que ens expliques que estàs és molt important que parlis amb la teva família i els hi expliquis el que està passant. Ells no s’enfadaran, només intentaran ajudar-te.
Pensem que podria estar bé que truqueu a l’ACAB (Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia) per poder parlar-ho amb més calma.
Aquí tens la nostra pagina web: www.acab.org
I el telèfon: 93 454 92 75
Pensa que quan abans comencis a solucionar-ho més fàcil serà. Quan més temps portes amb un trastorn alimentari més complicada és la recuperació i més greus són les conseqüències.
Esperem que et posis en contacte amb nosaltres i així poder-te ajudar.
Una abraçada
Carlota