VULL ENGREIXAR... *.*
Hola, soc una noia de 13 anys i em procupa el meu pés i no perquè trobi q estic gorda, sinó al contrari.
Per a l'edat q tenc soc bastant alta (1'74m) i m'ho diuen sempre, pés 47kg i se'm nota molt, molt prima. No només ho dic jo, sinó què m'ho diu la gent de confiança (família i amics).
La cosa es què jo menj molt (tenc una amiga què es podria dir q està grassa i menj el doble q ella...). Molesta quan la gent em mira i em diu: "tu q no menjes?" O "com estas tan prima, jo també hi vull estar!?" O "wow, ets anorèxica?!", etc. I realment no em fa gens de gràcia...
Se què la raó d'aixó es la genètica ja q mo mare quan tenía la meva edat portava talla de roba més petita q la meva, pero...
M'agradaría engreixar sobretot per sentir-me bé amb mi mateixa i agraïria què m'ajudessiu donant-me alguna dieta o alguns consells. Gracieees!
Carlota López Ballestar

Bona dia Unicornia2,
Gràcies per fer-nos la teva consulta i confiar amb nosaltres. Com tu dius cada persona té una predisposició genètica i possiblement per això et costi tant pujar de pes, de la mateixa manera que li passava a la teva mare.
De la mateixa manera que moltes persones pensen que les persones que tenen sobrepès o obesitat sempre és perquè mengen molt i malament, molts pensen que les persones que estan molt primes ho estan perquè no mengen. La realitat és que tot i que a vegades pot ser així la gran majoria és per la constitució i la predisposició genètica de cada persona.
Moltes persones creuen que la única manera d’augmentar pes és menjant moltíssims dolços, snacks, rebosteria, etc. i s’adonen que tot i així no perden pes però si empitjoren la seva salut.
El primer de tot és que mengis de manera equilibrada i facis els 5 àpats al dia. Fins i tot en el teu cas et podria anar bé fer un petit ressopó abans d’anar a dormir i prendre un got de llet amb sucre o xocolata i alguna galeta, un iogurt amb mel i fruits secs, etc. Res que sigui molt pesat ja que sinó potser et sentarà malament.
També has de menjar tots els grups d’aliments, els hidrats de carboni com la pasta, l’arròs, la patata, els cereals, etc., les fruites i verdures que hem de menjar 5 cops al dia, menjar lactis (sencers) 4 cops al dia, i combinar les proteïnes animals i vegetals cada dia. S’ha de tenir en compte que em de menjar més peix, pollastre, ous i llegums que carn vermella i embotit. Els hidrats de carboni els has de menjar a cada àpat ja que t’aportaran energia durant tot el dia. Un altre aliment que és molt saludable i pot anar-te bé són els fruits secs, com les ametlles, les nous, els cacauets, etc.
Per tant, a nivell de resum et recomanem:
-seguir una dieta equilibrada fent els 5 àpats bàsics al dia
-fer un ressopó abans d’anar a dormir
-menjar hidrats de carboni a cada àpat i augmentar els que menges
-els lactis prendre’ls sempre sencers
-prendre mel i sucre i no edulcorants
-prendre fruits secs
-acompanyar els dinar i sopar amb una mica de pa
-pots prendre pastissos, magdalenes etc. de manera moderada
-pren força formatge
En quant a l’esport nosaltres sempre recomanem fer esport 3 cops a la setmana, a part del que feu a l’institut.
És possible que tot i seguir totes aquestes pautes durant un temps no notis cap diferencia. En aquell cas intenta no donar-li molta importància i dóna temps al teu cos per anar desenvolupant-se. No tothom és igual ni segueix el mateix ritme de creixement. I pel que fa als comentaris dels demés, no els donis més importància, tu i la teva família sabeu que menges bé i que estàs sana i això és el més important.
Una abraçada
Carlota