El meu color de pell
Hola, sóc una noia de 16 anys i la veritat es que tinc un problema. Això ja em passa des de que faig 1er d'ESO i ara ja faig 1er de Batxillerat i per tant n'estic molt cansada. El fet es que sóc més morena de pell que la resta del meus companys de classe i no entenc perquè sempre em retreuen el mateix. M'han arribat a dir negra i tot, i jo no sóc així. Sóc morena i punt ! Sempre intento fels-hi saber que em molesta i que no m'agrada que m'ho diguin... però ells continuen.
Necessito ajuda, perquè ja no se com defensar-me davant el que em diuen i això em fa sentir malament.
Gràcies.
InterPersonal

Hola Anònima 1D!
Entenem com et sents, però a vegades no fer cas als comentaris és el millor menyspreu que pots mostrar. Fixa't que cada cop que t'ho diuen ja saben quina serà la teva reacció, ja que fa anys que passa, i per tant aconsegueixen el seu objectiu.
Tu no t'has de justificar per res. Tu tens la pell del color que la tens, i això no és ni millor ni pitjor. El més important és que tu t'estimis i t'acceptis tal com ets, i si aconsegueixes sentir-te segura de tu mateixa i valorar-te, veuràs que encara que costi els comentaris dels altres no t'afectaran tant!
Si tot i així veus que la cosa segueix, que hi ha faltes de respecte i et fan sentir malament, sempre recomanem que ho expliquis a algun adult de confiança que et pugui ajudar a aturar la situació (pares, professors, etc.).
Envolta't de les persones que t'aporten benestar i que t'estimen per ser qui ets!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat