em diuen gorda...
hola
bé tal com indica el titol em diuen gorda...
m'ho solen dir gent del meu curs, inclús de la meva classe...
peso 46 kg i medeixo 162 cm tinc 13 anys... no menjo en molta quantitat però crec que no menjo gaire bé... odio la verdura. he intentat menjar bé però em costa molt... què puc fer???
i--- és veritat que estic gorda??? és una cosa que em preocupa força perquè a les fotos de l'hivern de l'any passat em veig gorda i abans em veia bé així que pot ser que continuí fent "panxeta" però que no me'n adoni no
faig esport 3 cops per setmana
en general estic gorda o estic bé??? per què em diuen aixó? què puc fer per evitar-ho?
merci
Carlota López Ballestar

Bon dia,
Moltes gràcies per posar-te en contacte amb nosaltres i explicar-nos el que t’està passant. A vegades ens impressiona veure com hi ha companys i companyes que no són conscients del mal que poden arribar a fer amb els seus comentaris. No sabem perquè ho fan, molts cops comença amb una broma pesada i quan veuen que t’afecta encara tenen més ganes de continuar. Sabem que és molt complicat però el primer és mostrar que el que et diuen no t’importa. També creiem que és súper important que parlis amb el teu tutor o tutora i li expliquis el que estan fent els teus companys. Molts cops quan els comentaris són molt repetitius cosa molt que deixin de fer-ho i la única manera és amb la intervenció d’un adult. No tinguis por ni vergonya d’explicar-ho, ells saben com actuar davant d’aquestes citacions.
El primer de tot és que has de saber que no tenen raó. Si ens fixem amb el teu pes i la teva alçada no només no estàs grassa sinó que el teu pes està per sota del normal. A més, pel que ens expliques si que has canviat els teus hàbits alimentaris i has començat a menjar molt menys que abans.
D’alguna manera és com si t’haguessis cregut el que et diuen i això fa que tu et vegis diferent, tant a les fotos, com davant del mirall, com en el dia a dia. No ens ho expliques però si que detectem que la teva autoestima no és massa bona, és a dir, que no et valores gaire ni t’estimes tal i com ets. Quan això passa és important demanar ajuda ja que la baixa autoestima sumada a no sentir-te bé amb el teu cos són els dos ingredients bàsics per poder acabar patint un trastorn de la conducta alimentària. En el teu cas, no sabem quins són els canvis que has fet però si veiem que estàs patint i que el teu pes és totalment insuficient. Per això creiem que seria molt important que parlis amb la teva família i els hi expliquis el que està passant.
Podeu venir a l’ACAB (Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia) o anar al metge i buscar ajuda psicològica perquè t’ajudi a millorar la teva autoestima, per poder treballar el fet de que et vegis diferent físicament de com ets realment (distorsió corporal), per aprendre eines per enfrontar-te als altres sense perdre el control i en general perquè et sentís millor amb tu i més forta. Creiem que t’aniria molt bé ja que si segueixes així pot acabar sent perillós.
Així que primer de tot parla amb els teus pares i amb el tutor/a i a partir d’aquí penseu que fer.
Aquí et deixem la nostra web: www.acab.org i el nostre telèfon 93 454 92 75
Sinó també et pot orientar el psicòleg del institut. El que és fonamental és que no et quedis parada sense fer res.
Esperem haver-te ajudat una mica.
Una abraçada molt gran i recorda que no t’has de deixar arrossegar per el que els altres diuen.
Carlota