O menjo molt o menjo poc
Hola!
Sóc una noia de 15 anys que fa 2 anys vaig patir un simulacre d'anorèxia. No vaig arribar a quedar-me prima com acostumen a posar-se la gent que pateix d'anorèxia però vaig aprimar molts kilos en menys d'un mes. Des d'aquell moment ja sóc concient dels meus fets i del que menjo sempre que hi ha dies que menjo molt i altres poc,lo més normal. Però últimament no sé que em passa que em dones sensacions de no voler menjar molt després de veure'm al mirall o quan em passo tot el dia sense mirar-me.em dona per menjar tot el que em demana el meu cos. No sé realment que em passa,però tinc por de tornar a ser com abans,es tot psicològic!
Ajuda
Carlota López Ballestar

Bon dia Jenni,
Moltes gràcies per fer-nos la teva consulta i disculpa que hagen tardat uns dies en contestar-te.
Entenem perfectament que estiguis angoixada i preocupada, sobretot si és la segona vegada. Sense tenir més informació és complicat poder dir-te coses més especifiques però intentarem orientar-te
Els trastorns de la conducta alimentària són trastorns psicològics que també repercuteixen molt en la salut física de la persona. Quan més temps porta malalta la persona i més pes perd pitjors són les conseqüències.
Generalment el que porta a la persona a patir-los és la baixa autoestima, no agradar-se físicament i a vegades tenir altres problemes que no saps ben bé com afrontar. El que és important quan comences a tenir un trastorn alimentari és rebre ajuda psicològica perquè sinó encara que puguis estar un temps menjant bé i estan una mica més tranqui-la, quan tornes a sentir-te malament amb tu mateixa torna a aparèixer el problema, les idees de tenir que canviar el teu físic i la obsessió pel cos i el menjar.
El que expliques del mirall també és molt usual. En general les persones no ens acabem de veure exactament tal i com sóm però les persones que pateixen un trastorn de la conducta alimentària tendeixen a distorsionar el seu cos. A veure’l diferent del que realment és, En aquest cas tu et veus més ample del que ets i per això la gent que tens al teu voltant també deu dir-te que estàs més prima de com et veus tu.
És molt important que parlis amb els teus pares i els hi expliquis el que et passa. Així ells et podran ajudar. Quan hi ha un trastorn alimentari és necessari rebre ajuda psicològica ja que sinó la teva autoestima no canviarà i sempre que passis un mal moment et tornarà a passar el mateix.
Si vols pots venir un dia a l’ACAB (Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia) amb els teus pares, tot i que no cal que entrin amb tu. Allà podrem parlar-ho amb més calma i podrem recomanar-te algú perquè t’ajudi a deixar de patir pel teu cos i a que comencis a estimar-te més a tu mateixa.
Esperem que facis el pas ja que sinó cada vegada la situació anirà a pitjor i les conseqüències seran més greus.
Aquesta és la pagina web: www.acab.org
Aquest és el nostre telèfon: 93 454 92 75
Esprem que us poseu en contacte i així poder-te ajudar. El pas més important ja l’has fet, que és explicar-ho i reconèixer que algo no va bé.
Una abraçada
Carlota