Primera decisió com a adulta.
Bon dia adolescents!
Us escric perquè ja no sé a qui acudir. Tinc una situación complicada, al menys pel meu punt de vista, i potser hem podeu ajudar a acabarme de decidir. Ja sé que es una decisió que haig de prendre jo, però necessito consell o alguna ajuda per orientarme millor.
El meu cas es que vaig marxar fa 2 anys a anglaterra perquè el meu pare va trobar feina aquí (UK), el meu pare va marxar al 2011, i jo amb la meva mare I la meva germana ens vam quedar a Catalunya, ara ja fa quasi 4 anys que el meu pare va trobar feina i per això vam venir nosaltres cap aquí.
Vaig deixar a tots els meus amics i part de la meva família (avis paterns i oncle), ja que gran part de la meva familia esta per tot arreu del món (Sud-America, Estats Units, França….).
També vaig deixar al noi del qual estava i avui en dia segueixo enamorada (Ja porto més de 3 anys enamorada d’ell) i fa poc per fi hem aconseguit estar junts, però clar es relació a distància, que no es el mateix….
Hem va costar haver-los de deixar a tots, perquè els estimo molt i sé que ells també a mí. Hem van fer un acomiat molt maco, no podría tenir millors amics!
Ara estic apunt d’acabar els “A Levels” (batxillerat) i començaré l’universitat, de moment he començat amb el procés de l’universitat aquí i de moment tot bé ja que tinc una plaça a dos universitats, però el meu pare hem va fer la pregunta que ara no hem deixa dormir…
“Sempre pots tornar a Catalunya” hem va dir.
Moltes emocions m’han estat invaint aquests dies, he estat buscant maneres de veure què seria el millor per mí.
No els hi he dit res als meus amics, perquè si torno m’agradaria que fos sorpresa. Però al no haverli dit a ningú, fa que ara no tingui ningú amb qui debatir què sería el millor.
M’he preguntat a mi mateixa què es el que vull, perquè els meus pares m’han dit que vagi on vagi será el mateix, i que ells només volen el millor per mí. Per tant, la decisió està en mí.
Jo sé el que vull, i el que vull es anar a l’universitat. Més ben igual a on.
Per una part, si hem quedo ancara milloraría més l’anglès i només son 3 anys de carrera. Però si torno entendría molt millor la matèria i hem podría expresar millor, també tindría a tots els meus amics, al meu novio i als meus avis… Si hem quedo, conexería a gent nova i tindría més oportunitats en el món de la música també (sóc una cantant principiant, però he anat fent concerts per aquí), si torno no hauria de pagar lloguer ni tant a la universitat, ja que a anglaterra la universitat son £9000 per any…
No sé que fer, necessito ajuda.
Elena Crespi

Hola freebluewind!
Doncs estàs davant d'una decisió difícil que has de prendre tu. Nosaltres no podem prendre la decisió per tu. Per tant, el que pots fer és:
-Tenir present tota la informació que necessites per a poder prendre la millor decisió
-Tenir en compte que decideixis el que decideixis, sempre pots canviar d'opinió
-Valorar què prioritzes ara: estar amb la teva parella,a mics i avis o estar amb els teus pares i la teva germana?
-Quina universitat és millor? la d'Anglaterra o a Catalunya?
Escriu-ho, posa-ho tot en paper i mira què et pesa més... i pensa que no t'equivocaràs. Si mai canvies d'opinió sempre et pots moure!
Sort!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com