PUC SER LESBIANA?
Hola! Sóc noia i tinc 16 anys. Vinc a fer una consulta d'un tema una mica complicat... Bé, des de sempre, crec que m'han atret els nois, o això és el que pensava. La societat sempre ens ensenya, des de petits, que una noia ha d'estimar a un noi, i no pas a una altra noia, i tu, sense saber res, actues com si t'agradessin els nois, perquè segons la societat, això és el "normal"...
M'explico: mai he tingut novio serio, però si alguns lios amb nois. Fa uns mesos (5 o 6) que m'estic donant compte de coses que em fan ser diferents de la resta de noies. Per començar, totes les noies busquen fotos al Google dels actors més guapos sense samarreta i “babejen”, i a mi, totes aquestes fotos no em diuen res, no m'agraden tant com m'haurien d'agradar. Si em preguntes quins són els meus cantants/actors preferits, tot són noies, en canvi,a les noies els hi solen agradar el Mario Casas i aquests... quan estic veient una pel·lícula i hi ha una escena romàntica, amb un petó, sempre em fixo en la noia, i em fa enveja el noi, perquè m'agradaria estar en el seu lloc... no sé si m'explico bé, però tot això són petites coses que acaben sumant-se i fent un problema important.
I últimament estic molt emparanoiada amb això, i és que crec que sóc lesbiana, però no estic gens segura, perquè vaig estar molt de temps enamorada d'un noi. Però ara m'agrada una noia i crec que m'estic enamorant d'ella, i no sé, és tot molt complicat. Aquest estiu quan estava a la piscina/platja em fixava amb les noies, i m'agradava el que veia... però com volia sentir-me atreta pels nois, ignorava aquest sentiment...
Jo m'intento dir a mi mateixa, tranquil·la, ets bisexual, però dintre meu, hi ha alguna cosa que em diu que sóc homo, però no estic segura.
Necessito consell d'algú professional, perquè sé que si sóc lesbiana i ho he d'explicar amb els meus amics, família etc... tot canviarà... i últimament estic molt desanimada per això, així que siusplau, dona'm consell Elena, perquè realment el necessito.
Elena Crespi

Hola martapie!
Dius que si dius a la gent del teu voltant que ets lesbiana tot canviarà... per què? o potser sí que canviarà... a millor! perquè si estàs tranquil·la amb tu mateixa i no has d'amagar els teus sentiments això t'ajudarà a estar més bé amb la gent que et rodeja.
Sovint ens preocupem molt pel que som: hetero? homo? bi? però durant l'adolescència és molt normal tenir dubtes... cal que ens posem etiquetes? potser en algun moment dela vida t'ha agradat un noi i ara t'agrada una noia... això senzillament vol dir això: que en un moment de la teva vida t'ha agradat un noi i ara t'agrada una noia.
El més important a l'hora de fer front a una situació d'aquest tipus és etar tranquil·la i segura tu mateixa. Per tant, jo et recomanaria que no et posis nerviosa amb el tema... no evitis el que sents, anima't a obrir la porta a tots els teus pensaments i així els podràs anar ordenant... llavors podràs plantejar-te si ho vols dir o no a la resta de persones que estan amb tu.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com