N em veig be, no m'agrada el meu cos
Hola adolescents.cat!
Tinc 13 anys i no estic gents a gust amb el meu cos! Em vaig molt gorda i sempre dic que menjaré menys que no menjaré ni xocolata ni merdes d'aquestes. Pero sempre que ho dic només em dura dos dies i al tercer jo estic menjant tot això. Faig esport pero no serveix de res, tinc moltíssima panxa i pocs pits.
Com diu la gent em veig com una planxa, hi ha algo per fer augmentar els pits?
I sobre la panxa no sé com fer-ho per treuremela, es tot grassa, que podria fer?
Carlota López Ballestar

Bona tarda Estelegea,
Moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos com et sents amb tu mateixa.
En primer lloc, has de saber que cada persona té una predisposició genètica i una constitució. De la mateixa manera que no podem canviar el color dels nostres ulls, el nostre nas, el color del nostre cabell, etc. no podem canviar la forma del nostre cos i els llocs on se’ns acumula el greix. Cada persona és diferent i el més important és poder acceptar-te tal i com ets. Quan més t’obsessionis en que tens que canviar pitjor ho passaràs i fins i tot més ansietat et pot donar per menjar.
A més, encara estàs iniciant el procés de canvi i estàs en una etapa en que començaràs a veure molts canvis. Pensa que hi ha nois i noies que es desenvolupen més ràpid que altres, no t’has de preocupar per això. Cada un tenim un ritme diferent i no t’has d’angoixar per això. No hi ha cap manera de poder augmentar els teus pits, estigues tranquil·la en aquest aspecte.
Pel que fa a la panxa, com t’hem explicat cada persona té zones en les que se li acumula més fàcilment el greix. A alguns és la panxa, altres les cames, altres els braços, etc. Això no ho podràs canviar i tampoc pots fer res específic per treure’t aquest greix que dius que tens.
El que és important és fer esport de manera habitual, nosaltres sempre recomanem que feu tres hores d’esport a part del que feu a l’institut. Aleshores treballaràs tot el teu cos en complet, no només la panxa. És important que busquis aquella activitat que t’agradi i et diverteixi. Si és un esport que t’avorreix el deixaràs fàcilment i és molt important tenir una vida activa.
A nivell d’alimentació, és important que facis 5 àpats al dia, Quan t’aixeques al matí, a mig matí, el dinar, el berenar i el sopar. Quan et saltes àpats després tens molta més gana i és quan devoraries el menjar.
També és important menjar tots els grups alimentaris en les seves proporcions, els hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, ….), les fruites i verdures que has de menjar 5 racions al dia, els lactis, les proteïnes i la part de dalt de la piràmide, que tot i ser la que més ens agrada i en cap cas està prohibida si que em de tenir en compte que els dolços, els snacks, les bosses de patates fregides, etc. els em de menjar esporàdicament i no cada dia.
Ressalto el que cap aliment està prohibit, perquè quan ens prohibim qualsevol aliment aquest encara el trobem més desitjable i tenim més ganes de menjar-lo. Això és el que et passa quan dius “a partir d’avui no menjaré xocolata.” De sobte tens unes ganes gegants de menjar-la i segur que quan acaba el dia n’acabes agafant perquè no t’has pogut resistir i a sobre t’acabes sentint malament amb tu mateixa. Pots menjar-ne però amb mesura.
Esperem haver-te ajudat.
Una abraçada.
Carlota