SOBRE PES?
Hola, tinc 14 anys i en faré 15 i m'agradaria saber si tinc sobre pes...Peso 70 kilos o un parell de kilos més potser, varia del dia i medeixo 1'60 aproximadament....Jo em noto grassoneta pero nose com baixar de pes, vaig a gimnàs i tambe intento no menjar molta bolleria pero a vegades m'agafen moments on nomes vull dolç i m'inflo a picar i picar cualsevol cosa que hi hagui a la nevera... Moltes gràcies.
Carlota López Ballestar

Bona tarda Teree,
En primer lloc moltes gràcies per confiar amb nosaltres i fer-nos la teva consulta. Si ens fixem només amb el teu pes i amb la teva alçada veiem que potser si que aniria bé poder perdre una miqueta de pes. Tot i així, per acabar d’estar segura seria important que anessis al metge. El metge no només podrà mirar si tens que perdre pes, també t’orientarà de quan pes creu que has de perdre i analitzarà de manera personalitzada que és el que ho provoca.
Tot i així, hi ha dos aspectes molt important: l’alimentació i l’esport. No es tracta de perdre pes de manera ràpida sinó d’aconseguir tenir uns hàbits de vida saludable que t’acompanyin durant tota la vida.
A nivell d’alimentació, és important que facis 5 àpats al dia, Quan t’aixeques al matí, a mig matí, el dinar, el berenar i el sopar. Quan et saltes àpats després tens molta més gana i és quan devoraries el menjar. El que has d’evitar és menjar entre àpats i picar diferents coses.
També és important menjar tots els grups alimentaris en les seves proporcions, els hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, ….), les fruites i verdures que has de menjar 5 racions al dia, els lactis, les proteïnes i la part de dalt de la piràmide, que tot i ser la que més ens agrada i en cap cas està prohibida si que em de tenir en compte que els dolços, els snacks, les bosses de patates fregides, etc. els em de menjar esporàdicament i no cada dia.
Ressalto el que cap aliment està prohibit, perquè quan ens prohibim qualsevol aliment aquest encara el trobem més desitjable i tenim més ganes de menjar-lo.
Pel que fa l’esport la nostra recomanació és que a més de les dues hores de l’escola facis 3 hores d’esport fora, en el teu temps lliure. Has de buscar alguna activitat que t’agradi. El gimnàs a vegades pot resultar molt avorrit i aleshores és molt fàcil decidir quedar-nos a casa descansant en comptes d’anar a fer esport. També va molt bé apuntar-te a fer algun esport amb amics, ja que segur que t’ho passaràs millor i tindràs ganes d’anar-hi.
Pensem que t’aniria molt bé seguir totes aquestes pautes però recorda que és important que per saber segur que necessites vagis al metge.
Una abraçada.
Esperem haver-te ajudat!
Carlota