Per la meva amiga
Hola a tot l'equip d'adolescents!
Primer vull agrair-vos el servei del consultori ja que solucioneu la vida a moltissima gent (inclossa jo).
A veure, aquesta consulta no la faig per mi exactament, sinó que és per una amiga i que puc fer per ajudar-la.
Nosaltres som molt amigues, ella té 17 anys igual que jo i anavem juntes a una extraescolar, el monitor és bastant amic d'ella i sempre queden junts per anar a sopar i de festa etc. Sé que aquí començareu a criticar que si sóc una tancada de ment que per l'amistat no hi ha edat etc. Peró m'agradaria que sàpiguessiu tota la història. El monitor té 35 anys i sempre estan parlant (per WhatsApp també) fins a altes hores de la matinada. Però desde fa temps, fa cosses sutils que no són d'amics, per exemple: Li va voler donar alcohol, li ha tocat el cul moltissims cops, ha anat a casa d'ella quan no hi havia ningú, li ha volgut regalar joguines sexuals... I aquestes només són algunes. Jo tinc molta por de que pugui quedar malparada i no sé que puc fer per ajudar-la. Li he volgut parlar fredament amb ella i no m'escolta, igual ha fet amb una altre amiga. Ella és menor i ell és adult per tant està abussant d'ella, i no sé com acabarà tot això. El pitjor problema de tots és que per la meva amiga, ell és un amic com molts més però per cap altre s'ha deixat tocar, per tant no sé pas si ella va per ell o no, ja que m'ho nega totalment. No sé que puc fer per ajudar-la ja que no vull que es quedi en problemes. Només té un germà petit però té 8 anys per tant no puc parlar amb ell per que m'ajudi a buscar una solució.
Espero que em pogueu ajudar... Espero la vostra resposta.
Petons!
InterPersonal

Hola I love abraham!
Sóc l'Eli Aulet. psicòloga d'Interpersonal.
Docns primer de tot dir-te que és complicat voler solucionar la vida dels altres...Esm potf er però a petites dosis ja que en pots sortir malparada---Et recomano que l'escoltis i vegis com se sent. Si captes com viu potser veuràs si hi ha risc o no...Pots donar-li la teva opinió i explicar-li els riscos que tu veus , però és dificil voler fer-la canviar d'opinió fàcilment. Si ella sap que estas allà per escoltar-la i recolzar-la serà més fàcil de que si li passa alguna cosa recorreixi a tu i la puguis ajudar.
A vegades els altres fan coses que no ens agraden però ho hem de respectar...
Sort!
Eli Aulet www.interpersonal.cat