PES...
Hola,
Soc una noia de quasi 18 anys i fa temps que em preocupa el meu pas, pes 70 kilos, i d'alta faig 152'5. Jo sincerament em veig grassoneta i ara més ja que m'han arribat insults i comentaris desagradables.
La meva pregunta és: quin seria el meu pes ideal?
Moltes gràcies! :D
PD: Enhorabona per tota la feina que feis :)
Laura Medrano

Hola!!
En primer lloc volem agrair-te que ens hagis escrit per comentar-nos la teva situació. És una llàstima, però en la societat que vivim és habitual sentir a persones que expliqueu que rebeu crítiques desagradables i inclús insults...és molt fàcil ficar-se amb el físic dels demés, però és molt molt trist i injust. Ens sap molt greu.
Tot i així procura que aquests comentaris no t'acabin afectant a la teva autoestima!!
Sense conèixer-te i saber quin estil de vida segueixes, no podem dir-te exactament quin és el teu pes ideal, però si dius que mesures aproximadament 152 cm, es consideraria que el teu pes saludable hauria d'estar al voltant dels 55-60 quilos. Pensa que el pes que tenim cadascú depen de diferents factors, i per recomanar-te què pots fer, ha de ser un metge el que et visiti i et faci un seguiment.
Nosaltres t'aconsellem que demanis hora al teu metge de capçalera i que li comentis com et veu de pes, tenint en compte la teva edat, sexe, alçada, història clínica... Ell/a et podrà recomanar què fer i en quins aspectes pots millorar els teus hàbits de salut. En cap cas et recomanem que prenguis tu mateixa la decisió de que vols aprimar-te i comencis a fer canvis sense supervisió d'un metge.
Moltes gràcies a tu per confiar en nosaltres!
Una abraçada,
Laura Medrano