Em sento molt sola (no se que fer)
Bon dia! Ahir vaig fer una consulta, però crec que no l'he publicat correctament, així que la tornaré a fer. Tincs 15 anys i vaig a 4t ESO. Quan vaig entrar a l'institut, vaig començar a anar amb dues nenes, però a tercer de la Eso vaig deixar d'anar amb elles perquè m'envejaven molt i no paraven de fer-me mals. Vaig començar a anar amb ungrup molt gran, però no encaixava i vaig decidir tornar amb les dues que m'envejaven, després d'estar molt temps sola anant a la biblioteca als patis a estudiar, perquè no em volia quedar sola, i vaig conèixer a unes noies d'altres classes i vaig anar amb elles. Vaig encaixar perfectament i tot era perfecte. Fins ara. Ara porto una mica menys d'un any amb elles, i he descobert que són molt rares, amb això vull dir que estan bojes, i no les típiques bojes de l'adolescència que fan activitats típiques a la nostre edat, sinó que no són normals, s'inventen coses molt greus, i estan malament del cap. Jo me les segueixo estimant molt, però no puc més. Haig de deixar d'anar amb elles perquè no són bones influències. Però no vull canviar de grup per dues raons. Una és que no hi han més grups on hi pugui estar, perquè he estat a gairebé tots el que hi han, en realitat hi han més, però no hem cauen bé, i l'altre raó, és que si hi haguessin més grups, no m'agradaria tronar a canviar, perquè la gent pensaria que em canso molt de la gent i vaig d'un grup a un altre. Ara ja estem acabant la ESO, i vull que marxin. Ho desitjo amb tot el cor, i pot sembla egoista o de males persones, però necessito que marxin d'aquí i conèixer gent nova, gent normal. és possible que alguna es quedi, i no ho vull això perquè si coneixo gent nova i me'n vaig amb ells, la gent em miraria amb mals d'ulls, i potser dieu que que mes dona el que pensi la gent, però a mi m'importa. També tinc por de no fer amics amb aquesta gent que vingui, sempre he sigut molt sociables, però tinc aquesta por....
I si no marxen.... que faig? No vull estar més amb elles, tampoc les vull fer mal, però primer vaig jo, això ho tinc clar, i no haig d'estar amb mala gent, però dubto. El que demano es que em doneu consells sobre que fer si no se'n van, sobre que fer si se'n van... Les estic intentant convèncer però tirant indirectes, per a que marxin d'aquí. Necessito bons consells si us plau, és un tema molt important per a mi. Ja no em sento bé amb elles, necessito gent nova, gent normal, i el meu problema és que sóc massa transparent, és a dir, se'm noten molt les emocions, i també m'obro massa amb la gent que acabo de conèixer, i després me la claven per darrere. Atrec a les males companyies i no sé perquè!!!! La gent em té enveja pel simple fet de que sóc feliç, i jo no ho vull això! Jo vull a gent que sigui feliç, gent que sigui com jo, que no es fiquin tristos fer una tonteria, que no intentin cridar l'atenció, que siguin normals!
Gràcies i espero que hagueu entes el que demano.
InterPersonal

Hola peque!
El que és més important de tot és que miris pel teu propi benestar. Com molt bé dius, primer vas tu! Si veus que estar amb elles no et convé, que són persones tòxiques que no t'aporten felicitat, sinó preocupacions i mals de cap, és important que trobis la manera d'ampliar el teu cercle d'amistats. Encara que et sembli impossible, que els grups ja estiguin formats, etc. segur que si mires a les persones que t'envolten de forma individual, segur que acabes trobant a algú que tingui les teves mateixes inquietuds i manera de veure la vida.
Entenem que et pugui preocupar el que els altres pensin, però intenta que això no t'afecti en els teus objectius. Si tu tens clar el que vols, no defalleixis. Mostra't oberta i receptiva a conèixer nova gent, veuràs que aquesta actitud t'ajudarà a trobar allò que vols.
Per tant, es quedin o no a l'institut l'any que ve, el teu objectiu no té per què canviar. Pregunta't què hauria de passar per jo sentir-me millor? Quin seria el primer pas per aconseguir-ho? Doncs endavant, començar pel primer pas!
Per últim, no oblidis que també pots conèixer gent nova fora de l'Institut. Per exemple, apuntar-te alguna activitat que t'agradi de manera que pots conèixer noves amigues mentre t'ho passes bé!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat