Pes/fisic/realitat
Mira, fa un temps, llegeixo les consultes que penjeu a la web sobre noies que pregunten si el seu pes es adeqüat i tot el tema, també llegeixo els comentaris i tal, i realment tinc força curiositat, jo ara tinc 14 anys (aquest any faig els 15) i faig 1'62/63, i peso uns 60 kg (?) no ho se exacte, tampoc m'hi obsesiono, a mes, faig molt de esport i el meu pes es basicament massa muscular, i fisicament estic sana (vamos que no soc un pivon pero es pot dir que estic "bona") bé el cas, moltes noies k tenen mes o menys la meva alçada i edat diuen que pesen 50kg o aixi, jo pregunto: si fisicament estic bé, on poden sortir els 10kg que suposadament (si comparo amb tot aixo) que em sobren? I quin es el pes que es recomana tenir a la meva edat?
Agrairia k no em diguesiu que estic bé de pes i tot aixo, sinó realment el que pregunto
Moltes gracies💘
Laura Medrano

Hola guapa!!
Tens tota la raó de tenir un lio al cap, perquè realment ja veus que la moltes de les consultes que ens feu son sobre el pes, i als comentaris tothom opina sobre el que mesura i pesa...
La veritat és que el pes que tenim cadascú depèn bàsicament de 3 coses: genètica, alimentació i esport. Encara que puguem pensar que el més decisiu a l'hora de que una persona pesi X quilos és l'alimentació, la realitat és que la genètica és el factor principal que defineix el pes que tenim.
La genètica són els trets que heretem dels nostres pares, avis, besavis,... i això marca com és la constitució i metabolisme de cada persona. Per exemple: poden haver-hi dues noies que cada dia mengin exactament el mateix i que cada dia facin el mateix esport i el mateix número d'hores. Doncs cada una d'aquestes noies tindrà un físic i un pes diferent, perquè cada una té un metabolisme i estructura òssia diferent.
Comparar-se amb els demés no té cap sentit, ja que tot i que dues persones mesurin el mateix, una pot pesar 65 kg i l'altra 75 kg i que totes dues estiguin dins del pes normal i saludable que els hi toca. El que és important és l'estil de vida que portem, ja que si mengem bé (equilibrat i variat) i fem esport, el nostre cos s'autorregula i ens fa estar en el pes que ens toca. Potser per una persona que mesura X el seu pes ideal és 55 kg i en una altra que mesura el mateix el seu pes ideal és 65.
De fet, tot i que els metges i profesionals de la salut utilitzem unes taules per saber quin és el pes adequat segons l'alçada d'una persona, pensa que aquest pes pot arribar a variar fins a 15 quilos!! Per exemple, per una persona de 160, tant si pesa 50 quilos com si en pesa fins a 64 es considera que el seu pes estarà dins la franja de la normalitat. Per tant repeteixo, l'important no és obsessionar-se amb el pes, sinó tenir clar que cadascú tenim una forma de cos diferent i un pes diferent, i que hem de centrar-nos en tenir un estil de vida saludable. Comparar-se amb els demés no té sentit ja que potser tu tens més pit que les noies que dius que pesen 10 quilos menys que tu, potser tens més múscul, potser ets més corpulenta...hi ha molts factors que fan que les persones tot i mesurar el mateix, tinguin un cos i pes diferent. De fet, responent a la teva pregunta, no hi ha un pes ideal per a cada edat, sinó que aquest oscil·la en funció de l'alçada de la persona.
Espero haver-te aclarit. Tot això és una mica complicat d'entendre, per això t'he posat uns quants exemples.
Una abraçada!
Laura Medrano