Els meus pares
Porto anys que no paro d'enfrontarme amb els meus pares. Sempre em proposo portar-me bé i no contestarlos, pero la rabia pot amb mi. Sempre els menteixo perque no em deixen fer res, i molts cops em pillen. No confien amb mi. Tot el dia em volen controlar dientme que m'activi la localitzacio del movil per saber on estic, em diuen que quan quedo els hi vagi dient on estic cada cop que em moc, no em deixa sortir de nit, i odia que estigui amb el movil quan arribo a casa, o que estigui tancada i sola a l'habitació, em diu que volen estar amb mi, i jo només necesito estar sola a vegades. Diuen que el problema que tenim és el mòvil, que estic enganxadisima, però esque no es veritat, son paranoies seves. Necesito llibertat, i que confiin amb mi, i diuen que no els hi explico res i es mentida els hi explico casi tot, a vegades penso que si em deixesin llibertat els hi explicaria tot el que faig sense cap problema, penso que em volen controlar tant que acaabo sent un dimoni, i per aixo menteixo perque vull fer coses q no em deixen fer... pero esque... què faig? La meva vida esta perfecta, pero quan arribo a casa només ploro perque tot el dia estic discutin amb ells. No puc més.
Consell siusplau! moltes gràcies
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Sembla que amb els teus pares heu entrat en un cercle viciós, no? Tu vols sortir, ells no et deixen, tu surts i els menteixes i ells acaben controlant-te més i prohibint-te més coses.
Aquests cercles són difícils de trencar, però sembla que tu hi vols posar remei i això és fantàstic!
Et felicitem perquè has vist quina necessitat tenen els teus pares: volen passar estones amb tu. Així que potser serà qüestió de marcar una estona durant la setmana per fer activitat en família (una sortida, una partida de monopoly o mirar una peli junts). Parleu i decidiu entre tots què us ve més de gust i així podreu passar una bona estona!
Has d'entendre que tu estàs canviant i que els teus pares també s'han d'adaptar a aquests canvis. No és fàcil per cap de les dues parts i a partir d'ara haureu d'aprendre a negociar. Això vol dir que algunes vegades cediràs tu i altres vegades cediran els teus pares. Així és com funcionen les relacions adultes!
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat