molt gelosa
hola!!
tinc 14 anys i sóc molt molt gelosa, nose si aixó es bo o dolent, el que hem passa es que tinc por de que creguin que exegero o basicament que s'enfadin perque sóc gelosa. Qué puc fer?
Moltes gràcies!!
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Doncs si tu mateixa dius que ets gelosa, hauràs de vigilar dues coses:
- Quines coses penses quan estàs gelosa i per què? és a dir, per què no pots confiar en l'altra persona?
- Quins comportaments fas? Quines coses fas per calmar la gelosia i que molesten als altres?
Sabem que no és fàcil, perquè es passa molt malament. Però és important ser-ne conscient, explicar-ho a les persones afectades i demanar-los ajuda. Aquestes persones et poden ensenyar en quin moment t'estàs passant i així anar-ho canviant mica en mica. Hauràs de confiar en elles, encara que et sigui difícil, perquè l'antídot de la gelosia és la confiança: en un mateix i en els altres.
Recorda que si els altres t'enganyen o et fan mal, és responsabilitat seva. I has d'acceptar que no pots controlar-ho tot.
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat