L'amor em provoca angustia. Ajuda.
Sóc un noi molt tímid i nerviós, i tinc el problema que m'enamoro molt fàcilment.
No tinc cap problema en tractar amb les meves amigues, però sempre que se'm fica la idea de l'amor al cap (sempre perquè veig falses possibilitats) ho espatllo tot; deixo de ser jo, m'angustio i em torno -per dir-ho suaument- imbécil amb aquesta persona, sovint afectant també el meu comportament general.
El pitjor de tot es que jo, veient que no em puc treure la idea del cap, em veig obligat a confessar els meus sentiments, acabant sempre en tragèdia grega amb mi i la meva autoestima, ja que mai he sigut correspost.
El problema es que ara noto que això ha sortit fora de control, i no deixo de passar-ho malament una altra vegada, quan fa relativament poc que vaig fer aquest procés per última vegada.
La veritat es que això, juntament amb altres problemes que m'han anat sorgint les últimes setmanes m'està deixant molt trasbalssat. Espero de tot cor que em pogueu ajudar.
Gràcies.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Pel que expliques sembla que poses moltes expectatives en l'amor i quan coneixes una persona i et comença a agradar una mica, ja salten totes les alarmes per si es converteix en una parella, no?
Et direm que aquest entusiasme és fantàstic, però potser l'hauràs de regular una mica. Comprova abans si aquesta persona t'agrada, si té els mateixos gustos que tu, quines coses no et convencen.... així podràs ser una mica més "objectiu".
Recorda també que aquesta part més "Nerviosa" de tu, també forma part de la teva forma de ser, i per tant, també és un punt que l'altra persona ha de conèixer. Mostra't tal com ets, amb les teves imperfeccions, les teves qualitats i els teus moments frikis, perquè ser humà implica això. I les persones ens atrauen pels punts diferents i no per la perfecció, d'acord?
Així que no tinguis tanta pressa, disfruta del conèixer la persona i no deixis volar tant la imaginació i centra't més el moment ;)
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat