Síndrome premenstrual extrema?
Hola!
Primer de tot, no sé ben bé a quin consultori hauria d'anar això, si em dieu que no està ben posat aquí ho reenviaré on calgui.
Us escric perquè ja fa temps que he notat que durant el parell de setmanes prèvies a la menstruació, em trobo molt decaiguda. Em sento trista o espantada i neguitosa a totes hores, m'entren ganes de plorar cada poca estona i si començo a plorar ja no puc parar en hores, i m'envaeixen pensaments que em fan patir molt i que m'és impossible treure'm de sobre. Em costa molt o directament no puc concentrar-me a l'institut, o a casa quan he d'estudiar i fer deures. Res no em distreu ni em fa feliç, i arribo a pensar que viure no val la pena. De vegades a més sento que tot és com irreal.
En definitiva, que m'ho passo molt i molt malament. Sé que és normal que les noies tinguem alguns canvis d'humor en determinats moments del mes, però el que a mi em passa és molt exagerat per ser normal, oi? No hi ha cap medicament o alguna cosa així que em puguin donar perquè millori aquesta situació?
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Doncs sembla que el teu cicle menstrual té alguns efectes sobre el teu estat d'ànim. Si vols que et facin una valoració, hauries d'anar al teu ginecòleg o ginecòloga per tal que et valorin.
Per altra banda, el nostre estat emocional també es pot "controlar" o reduir el seu impacte. Si saps que en un moment del teu cicle, et trobes així, és important que estiguis preparada: prepara el teu "kit de la tristesa" amb mocadors de paper, un diari per escriure i, si vols, alguna cosa dolça per menjar i dóna't un espai per sentir-te trista. Però també has de tenir a punt un "kit anti-tristesa" que hauria d'incloure un pla amb les amigues i unes cançons motivadores per sortir a córrer, per estudiar o, simplement, per activar-te!
Quan passis per aquest moment, recorda fer servir els dos kits, d'acord?
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat