pes i alçada.
hola! aquesta consulta és només per saber si estic bé de pes. El cas és que estic desconcertada ja que un munt de gent quan em veu la primera reacció que té és "que no menges?" o "estàs molt prima" i això a mi d'alguna manera m'afecta.. abans em veia bé però ara em veig molt prima i m'agradaria tenir més per estar al pes ideal. Els meus pares em diuen que estic bé però jo no me'ls crec perquè saben que sóc molt obsessiva i em preocupo molt amb tonteries d'aquestes i em diuen que estic bé per no preocupar-me. A més a més, l'any que ve faré 18 anys al gener i m'agradaria poder donar sang, i pesant el que peso a lo millor no em deixen.
Quasi tothom em diu que estic sotapès, tinc 17, faig 1,66 i mig i peso 50 kg. És massa poc? Estic bé? En el cas que sigui molt poc, hi ha alguna dieta a seguir per engreixar-me? estic començant a odiar-me...gràcies!!
Laura Medrano

Bona tarda!
La resposta a la teva pregunta és que estàs bé i que no tens infrapes, simplement ets una noia que és prima.
Cada persona tenim una constitució física i un metabolisme diferent que ens ve determinat per la nostra genètica.
Les persones que com tu sou de constitució prima, us costa engreixar degut a que el vostre metabolisme va ràpid i els aliments que mengeu els digeriu i cremeu ràpid. És per això que et costa engreixar. Ara bé, tot i que tu tinguis aquesta constitució i siguis prima (cosa que no podràs canviar perquè et ve determinat per la teva genètica), és molt injust que pensis que no t'agrades i diguis que comences a odiar-te!! Només tenim un cos i ens acompanyarà tota la vida: estimem-lo!
Per molt que et preocupis per això i que desitgis tenir un cos diferent, no ho podràs canviar... Pensa en què et surt més a compte: obsessionar-te amb això i tenir problemes d'autoestima o acceptar que el teu cos i metabolisme són així i ser feliç?
Passa dels comentaris de la gent, perquè per desconeixement diuen coses sense pensar en com s'ho pren la persona que rep el comentari. A la nostra societat hi ha molta tendència a fer comentaris sobre el físic dels demés i és injust. No triem el cos que tenim, ni la nostra cara, ni els ulls, ni l'alçada...ni el pes!!
No has de fer cap dieta específica ja que per molt que mengis et costarà moltíssim engreixar. El teu cos no et deixarà. Ara bé, si que és veritat que amb el pas dels anys els metabolismes de les persones tendeixen a anar més lents. Paciència...
Respecte a fer donacions de sang si que és veritat que demanen a persones entre 18 i 65 anys i que pesin més de 50 quilos; per tant si tu estàs per sota no podràs fer-ho. És meravellós que aquesta sigui una de les preocupacions que tens, ja que hi ha moltes persones que no se'ls hi passa pel cap ser donants de sang, però en el teu cas hauràs d'esperar a pesar una mica més, i si aquest moment no arriba, aleshores hauràs d'assumir que no podràs ser donant. Això si, pots ajudar de moltes altres maneres ;)
Un petó ben fort!
Laura Medrano