Somriure
Hola adolescents, la meva pregunta no està gaire relacionada amb l'alimentació, però sí amb l'autoestima. Sóc una noia que necessita portar bràquets des de fa bastant temps, però per temes econòmics no en porto, perquè com ja sabeu són molt cars. He buscat altres alternatives com l'insvisalign però encara és més car o s'hi acosta. No sé que fer, perquè tinc les dents bastant malament... això em preocupa perquè fa que la meva autoestima sigui baixa. A vegades m'he preguntat si hi ha algun tipus de "beca" per la salut dental o alguna ajuda. Hem podeu respondre aquest dubte? Gràcies un petó.
Laura Medrano

Hola!!
Doncs mira, pel tema dentistes és veritat que la cosa està complicada. Per a que et facin un tractament com els que dius i estigui cobert per la seguretat social ha de ser sempre i quan sigui un tema de salut (és a dir, que et faci molt mal quan menges, que et faci tenir la boca deformada,...), ja que si és per un tema purament estètic, s'ha de pagar.
Pel que nosaltres tenim entès no existeixen beques per a poder fer tractaments dentals, però si que hi ha dentistes que ofereixen la possibilitat de finançar el tractament i pagar-ho en terminis. Això si, són tractaments força cars i on s'ha d'anar fent un seguiment llarg (no n'hi ha suficient portant els bràquets només uns mesos).
Ens sap greu, però l'únic que podem recomanar-te és que parlis amb els pares i els hi expliquis la importància que té per a tu poder posar-te bràquets. I si no pot ser perquè és massa car, hauràs d'esperar a tenir estalvis i pagar-t'ho tu mateixa...
De totes formes, com que és una cosa que ara mateix no pots canviar, és millor que t'acceptis tal i com ets i que no deixis que això t'acabi afectant a la teva autoestima.
Una abraçada,
Laura Medrano