Sentir-me bé
No hem sento bé amb mi mateixa. Hem veig les cames molt gordes, i estic tota l'estona pensant que puc fer. Pregunto als meus pares si estic gorda, i em diuen que no (però no se si ho fan perquè em senti bé ja que m'ho diuen ells), i també pregunto a les meves amigues com estic, i diuen que estic bé, que no estic grassa. Però no em puc treure del cap que em sento grassa. Que puc fer? Perquè per un costat vull perdre una mica de pes, però per un altre el que vull és treure'm del cap que estic grassa. Que faig? Perquè hi han dies que em veig més grasses las cames, i altres dies més primes.
Laura Medrano

Hola Aixagarrido_
És una llàstima que diguis que no et sents bé amb tu mateixa, i encara més si aquesta sensació la tens per culpa d'algo que segurament és un complex i que no és tant real com tu penses.
Les persones en general quan ens valorem a nosaltres mateixes som molt (massa) crítiques amb els que ens diem, i sobretot quan analitzem el nostre físic. Pensem que no som suficientment guapos, que no tenim bon cos, que ens agradaria tenir això i allò diferent etc..... i la realitat és que tenir aquesta actitud cap a nosaltres mateixos només ens porta a una cosa: a estar a disgust i plens de complexes, coses que acaben provocant problemes d'autoestima.
Pel que expliques, sembla ser que el teu problema no és que tinguis les cames grasses (els teus pares i amigues et diuen que no, que és una mania teva), sinó que més aviat el teu problema està relacionat amb com et veus. Has d'aconseguir treure't del cap aquesta idea de que estàs grassa, ja que si no ho fas només aconseguiràs obsessionar-te amb una idea que és falsa.
Intenta fer coses per sentir-te bé, no quedar-te encallada davant del mirall mirant les teves imperfeccions i dient-te missatges negatius, intenta fer coses que et facin passar-ho bé, i quan notis que el tema de les cames t'obsessiona, distreu-te i canvia els teus pensaments.
Al final la nostra autoestima és el resultat dels pensaments i sentiments que tenim cap a nosaltres mateixos, i si aquests són negatius, la nostra autoestima baixa. En canvi, si aprens a dir-te i a pensar coses bones de tu (que segur que en tens moltíssimes), la teva autoestima pujarà.
Et proposo un exercici: demana a una persona de la teva família i al teu millor amic/ga que t'escriguin en un paper 3 coses bones que ells pensin que tens, coses que realment els hi agradin de tu. Quan tinguis els dos papers escrits, enganxa'ls al mirall del lavabo o de la teva habitació i quan els vegis cada matí llegeix-los en veu alta.
Potser et sembla una tonteria, però poc a poc així t'acostumaràs a dir-te coses maques, i son coses que tenen molt valor perquè les han escrit persones que son molt importants per a tu i que t'estimen.
En definitiva, canvia el xip i no deixis que les preocupacions pel físic s'apoderin de tu. Deixa això de banda i comença a mimar-te i a estimar-te tal i com ets. Ser tant "durs" amb nosaltres mateixos comporta frustració. Si veus que no te'n surts o que et costa canviar aquests pensaments, potser ha arribat el moment de demanar ajuda professional per a treballar aquest tema. Pensa-hi.
Un petó ben fort,
Laura Medrano