Vull ajudar a la meva cosina, però no se com fer-ho
Hola,
faig aquesta consulta per saber quins consells li puc donar a la meva cosina. La meva cosina té 11 anys està una escola que només és de primària des de fa bastants anys. Ara que fa 6é i les nenes del seu curs són molt repelents, ella m'ha explicat que totes ja tenen el seu grupet menys ella, i que no la deixen entrar en cap grup de la seva classe. Fins i tot les "populars" la insulten. jo li dic que parli amb els professors o amb la meva tieta però és cert si li explica tot això als professors li diran chivata: també em va explicar que la seva mare , la meva tita, li va dir que això s'ho havia buscat ella que era tot culpa seva i aquí´em va fer molta pena! Vaig dir-li alguns consells però trobo que no eren bons, a mi em va passar el mateix i lo que vaig fer va ser canviar-me de classe i s'hem van acabar els problemes, però no crec que la deixin canviar de classe a mig ur!
SI US PLAU AJUDEU-ME QUE LI PUC DIR PERQUÈ S'ANIMI.
no aguant veient-la així, no està bé!
InterPersonal

Bon dia Anonim,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns.
En primer lloc dir-te que la teva cosina té molta sort de tenir al seu costat una persona com tu, que es preocupa per ella i pel seu benestar. Tenir una persona que l'estima tant al seu costat segur que ja és una gran ajuda per ella.
En primer lloc, segueix fent el que ja fas, escoltar-la, entendre-la i donar-li suport. Això sempre ajuda molt quan estàs passant una situació complicada.
Per altre costat si realment ella ho està passant malament, hauries d'animar-la a parlar amb un adult que la pugui ajudar, sigui la seva mare, un altre familiar o professors. Els professors acostumen a tenir recursos per poder ajudar en aquestes situacions sense que la persona que està patint encara tingui més conseqüències.
Molts ànims!
www.consultajove.cat