QUÈ ÉS L'ENAMORAMENT?
Hola adolesceents,
sóc una noia de 15 anys i tinc un dubte que ronda per el meu cap des de fa uns diies. Que es exactament estar enamorada? com definirieu estar-ho? esta clar que tothom viu unes sensacions o unes altres, però per exemple el fet de sentir excitacio i sentiments cap a algu, és estar enamorada o simplement estimar algu es diferent d'enamorarse?
Un altre dubte és, quina diferencia hi ha entre l'amor i l'enamorament?
Moltes gracies adolescents,
per cert, estic obsessionada als vostres horoscops, la claveu sempre!
Un petoneet i esperu que m'aclareu aquets dubtes :*
Elena Crespi

Hola Ninetaa!
Fas una pregunta molt interessant: realment l'enamorament és subjectiu i cadascú el viu com el viu. Però sí que et puc dir quina diferència hi ha entre l'enamorament i l'amor.
L'enamorament és quelcom que no podem escollir, és una pujada de sensacions, de dopamina... i això ens fa tenir menys gana, menys son, més excitació... i que estiguem pensant en la persona que ens agrada tota l'estona... és inconscient, per tant, no podem decidir de qui ens enamorem i no necessàriament ens enamorem de la persona indicada.
L'amor és un procés més conscient: veient la realitat, mantenint l'espurna de passió però és molt més real. És amb qui es construeix un projecte conjunt i amb qui t'has d'entendre i fer que les coses siguin fàcils i funcionin.
Espero que t'haguem ajudat.
Gràcies!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com