Tinc molts dubtes
Hola adolescents, primer de tot donar-vos les gràcies per ajudar-me.
Tinc 14 anys i un gran problema: porto 3 mesos amb un noi, el meu primer novio, i m'he n'he cansat. L'estimo molt i l'aprecio però no puc continuar. Sé que si continuo fent com si res, ho passarà malament. Sé que tinc que tallar, però com? Me l'imagino trist i patint i no puc, no podré. Ja n'hem parlat sobre que alguna cosa ha canviat, però fins fa uns dies no m'havia adonat que el problema sóc jo, ja no l'estimo com abans.
Per un altre costat he conegut un noi i m'encanta, crec que això m'ha ajudat a desenamorar-me del meu novio. Necessito ajuda, estic molt confosa:
-De veritat vull deixar-lo?
-En el cas que sí, com puc deixar-lo sense fer-li mal i sense que s'enfadi amb mi?
-Ell m'importa molt, podria ser que estigués en un moment puntual? No em vull precipitar, i si després me’n penedeixo?
Gràcies.
InterPersonal

Bon dia Lectora Pambisita,
Sóc la Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per utilitzar el consultori.
Dir-te, en primer lloc, que nosaltres no podem saber si el vols deixar o no, això és una cosa que només tu pots saber. Intenta no precipitar-te, pensa les coses amb calma, i quan tinguis clar que fer, endavant! Sempre que prenem una decisió correm el risc d'equivocar-nos, però el més important és que abans de prendre una decisió reflexionem bé sobre si és aquella l'opció que volem perdre en aquell moment. De vegades el risc a equivocar-nos és inevitable, i si vivim amb aquesta por constant, podem córrer el risc de no prendre cap decisió i quedar-nos ancorats en una situació que en el moment no ens omple lo suficient.
Entenem que et faci por fer-li mal, mai ens agrada pensar que una persona a qui li tenim afecte pugui patir, però en el fons, tal com tu dius, com més tardis, possiblement, més mal li farà. Intenta parlar amb ell amb calma i sinceritat, procurant explicar-li les coses clares tal com les sents. Encara que al principi li pugui sentar malament, amb el temps segur que se'n adona que vas fer el millor tant per ell, com per tu.
Molts ànims! Una abraçada!
www.consultajove.cat