no puc dormir!
Nose exactament on havia de posar aquesta consulta, però necessito ajuda! fa Moltes setmanes que em costa molt dormir a la nit, he llegit tots els consells que eu donat en aquests casos però no em serveixen, vaig a dormir més o menys a la mateixa hora cada dia, no sopo gaire,... El meu pare té insomni, pot ser que jo també en tingui ja?
Elena Crespi

Gemmeta, no necessàriament perquè el teu pare tingui insmoni n'has de tenir tu.
Et recomano que facis una cosa: quan et fiquis al llit, emporta't un llibre, llegeix una estona, escolta la ràdio o una mica de música... i la ràdi la pots escoltar estirada... si et csta dormir, no t'aixequis del llit... perquè si t'aixeques ja no t'adormiràs. Per tant, no et moguis del llit, deixa que el teu cos descansi.
I intenta pensar en coses relaxants.
Pots buscar per internet alguna relaxació guiada i posar-te-la abans d'anar a dormir i fer el que et digui. Són exercicis de relaxació que solen anar molt bé.
També pots prendre herbes per a dormir (naturals). Ves a l'herbolari i demana'n.
Molts ànims i paciència!
Elena Crespi i Asensio - www.interpersonal.cat
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres