Ajuda, necessito aclarir-me
Hola! Volia fer-vos una consulta, percert tinc 17 anys, d'aqui 6 mesos faig els 18. Despres de parlar moltissim amb una persona, a la qual estic molt agraida per tot el que esta fent per mi, m'ha fet donar compte de que necessito ajuda, i vam estar mirant psicolegs, jo tinc una mutua pero només m'entra un psicòleg aprop del meu poble, pero demanen que hi vaigin els pares, ( se que em diras, que parli amb els meus pares que tot sera més facil) pero no, tinc super clar que no vui que els meus pares s'enterin de res, jo llavors tinc un problema i nose que fer per poder anar al psicòleg, també he preguntat a aquesta persona que us he dit, que es infermera, per anar al psicòleg de la seguretat social, però diu que m'ha de derivar la doctora que em porta, pero que creu que també hi hauran d'anar els pares... jo llavors ja no se que fer més. Ara que m'he decidit a treure'm totes les manies i obssesions del cap, doncs ara no puc anar a un psicoleg. Vosaltres sabeu si podria fer algo? Recordo, TINC CLARISSIM QUE ELS MEUS PARES NO VUI QUE S'ENTERIN DE RES.
Gràcies!
Laura Medrano

Hola lulii15!
Suposo que ets la mateixa lulii amb la que ja ens hem escrit unes quantes vegades. Gràcies per tornar a consultar-nos.
Veuràs, efectivament ja saps que la primera recomanació que et fem, com a professionals que tenim anys d'experiència en el problema que tu tens, és que ho comentis a casa per a que entre tots pugueu fer front al que et passa i començar un tractament que t'ajudi a estar bé.
Per altra banda, tot i que no ho compartim, entenem que de moment no els hi vulguis dir però que si que vulguis consultar amb algun professional i començar a treballar, així que FELICITATS!!!!! Estàs fent molt bé prenent aquesta decisió, demostres ser una persona intel·ligent i molt valenta.
El problema és que com que ets menor d'edat, els teus pares t'han d'acompanyar al metge. Ara bé, en alguns llocs poden acceptar que no vagis acompanyada dels teus pares però que si que ho facis d'una persona major a 18 anys. Tens alguna amiga que et pugui acompanyar? Algun germà/ana gran? La infermera que dius que tant t'ha ajudat? Realment com que d'aquí a pocs mesos faràs els 18, haurien de ser una mica flexibles i atendre't igualment.
Si per anar al psicòleg de la Mútua ja t'han dit que és imprescindible que hi vagis amb els pares, prova amb el de la seguretat social. Demana hora pel teu metge de capçalera (per demanar hora pots fer-ho tu, no cal que sigui un major d'edat), i quan et toqui visita ves-hi si pot ser acompanyada d'algú de +18. Si no saps de ningú que et pugui acompanyar, pots provar d'anar-hi sola, suposo que si que t'atendran. Li hauràs d'explicar al metge/metgessa tot el que et passa, les teves pors, etc i demanar que et derivi amb algun psicòleg o psiquiatre que pugui ajudar-te.
Esperem que tinguis sort, perquè amb el que segur t'ha costat decidir-te, seria una llàstima que no t'atenguessin per ser menor d'edat. Molts ànims i endavant!!
Ja ens explicaràs què tal!!
Un petó ben fort lulii