ESPORT PER FI! pregunta urgent Lmb
hoola adolescents!
aquest 2016 m'he proposat posarme en forma
UUs explico el meu planing
faig 3 hores de basquet a la setmana, 3 dies surto a correr 45 min. faig 200 sentadilles y 100 abdominals, tambe me apuntat a un gimnas (aixo a la setmana)
esclar he notat que en comptes de baixar de pes he pujat i estic preocupada. Un amic meu diu que es normal, que estic guanyant pes perque m'estan creixent els musculs y que despres ya anire cremant la grasa i baixare de pes, o algo aixi. (es això veritat?)
Si no es veritat hem podrieu dir porque en comptes de baixar de pes pujo? (menjo be)
peso 59 y medeixo 1,60, se que estic be pero no vull començar a pujar mes de pes
MOLTES GRACIES! PETONS
Carlota López Ballestar

Hola, en primer lloc moltes gràcies per fer-nos la teva consulta.
Nosaltres pensem que fer esport és fonamental per gaudir d’una bona salut i creiem que és molt important, per això sempre recomanem fer-ne tres dies més a part del que feu a l’institut.
A més, creiem que el millor és trobar un esport que t’agradi, i a poder ser en grup, com per exemple el bàsquet.
Si analitzem el teu pla d’entrenament creiem que és excessiu. Només amb les tres hores de bàsquet a la setmana ja estaries fent l’esport adequat.
De la mateixa manera que no fer esport no és sà, considerem que fer-ne amb excés tampoc ho és. Per això nosaltres creiem que hauries de reduir les activitats que fas, ja que sinó tindràs que començar-ho també augmentant el que menges. Sobretot incrementant els hidrats de carboni com la pasta, l’arròs, el pa, els cereals etc. ja que són els que et donaran un increment de l’energia que necessites.
Per altre banda, és normal que quan comences a fer esport pugis de pes ja que el que fas és incrementar la massa muscular. Per tant, no li donis importància al pes. De fet, si mirem el teu pes i la teva alçada actual veiem que està perfecte així que no has de fer res per canviar-ho ni obsessionar-te.
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada
Carlota