Batxillerat
Bones adolescents!
Sóc de Barcelona i tinc un problema...
Sempre he sigut una noia de notables, i aquest any he començat Batxillerat del científic perque vull estudiar medicina en un futur.. Ser cirujana és el meu somni! Però aquest primer trimestre no sé que m'ha passat que n'he suspés 6, el meu institut és molt dur i exigeixen molt... però els meus pares estan molt decepcionats amb mi. No hi ha dia que no discutim, i això hem fa sentir com una merda.
A l'institut tinc el meu grup d'amigues que sempre m'apollen, pero a classe tinc un "amic" que sempre m'està recordan que estic sent mala estudiant i no hem para de dir tonta i de riures de mi, clar ell treu tot excel·lents! Ja nose com dir-li que no m'agrada que m'ho digui, i sempre m'enfado amb ell, el problema es que no aguanto ni 1 dia ja que s'assenta al meu radere i sempre ens hem portat molt bé.
No sé que fer, estic molt desilusionada i no tinc ganes de fer res, només penso en l'estiu.
Què faig? De veritat que desitjo estudiar medicina, pero si continuo igual... M'intento centrar pero mai ho aconsegueixo.
Ajuda siusplau!
InterPersonal

Hola annamel!
El canvi que suposa passar de l'ESO al batxillerat és considerable, i que hi hagi hagut una davallada a les notes no significa que siguis tonta o que no puguis arribar a assolir el teu somni!
Primer de tot és important que ens calmem i disminuïm aquesta sensació d'angoixa que l'únic que provoca és fer-nos-ho veure tot pitjor. Parla amb els teus pares i amb els teus professors, feu equip i mireu quines opcions hi ha per ajudar-te a tirar endavant amb aquestes assignatures que has suspès i per tal d'aconseguir el teu objectiu. Digues els teus pares que necessites tranquil·litat i el seu suport, que tu faràs tot el possible per aconseguir-ho. Deixa't ajudar per ells i escolta els consells de les persones que t'estimen!
Pel que fa aquest "amic" que et diu tonta i no para de riure's de tu, et recomanem que tinguis una conversa seriosa amb ell, que intentis aturar aquesta situació, però si veus que no serveix de res i tot continua igual, és important que ho expliquis al teu tutor/a perquè freni aquestes faltes de respecte.
No defalleixis i endavant!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat