No sé que vull ser de gran
Hola! Primer de tot donar les gràcies amb antel·lació.
El meu problema és que jo des de ben petita he pensat que volía ser escritora perquè m'agrada molt llegir, però després vaig pensar millor que ser periodista té més sortides. Però sóc una mica tímida i això no crec que s'em dongui gaire bé.
I ara tinc molts molts dubtes.
Les meves notes a art són excel·lents i a molta gent li agraden les meves fotografíes i com dibuixo, la professora m'ha dit que estudii el batxillerat artísitic, però quan li he comentat al meu pare no ha semblat gaire content ja que diu que sóc molt intel·ligent i que podría fer alguna carrera més difícil.
Llavors, com també m'apasiona tot ho de química i les coses relacionades amb l'espai m'he plantejat estudiar el científic i especialitzar-me en alguna cosa semblant.
Però sé que no em plenarà del tot.
Ara estic pensant en estudiar publicitat ja que és una mica de tot i sóc una persona creativa (bona fotògrafa, dibuixant i que sol complir tots els seus propòsits).
Quina creus respecte a la meva personalitat que és la carrera que hauria de fer??
(Espero que no em diguis ho típic de que faci el que vulgui per què ja ho sé :) )
Moltes gràcies!!
InterPersonal

Hola tintaypluma!
Amb el que ens expliques no podem saber quina és la teva personalitat, el que sí que veiem és que t'agraden moltes coses i que tens diferents opcions, i això que potser sembla un caos en un primer moment, no té per què ser-ho!
Com molt bé dius és important que estudis allò que a tu t'agradi. Com tens tantes opcions diferents i ben variades, potser estaria bé que fessis una llista de pros i contres de cada una de les opcions que t'agradarien, això pot ajudar-te a veure cap a quin cantó es decanta la balança.
Una altra cosa que pots fer per ajudar-te a escollir és veure quin dels batxillerats et dóna més opcions a fer aquelles carreres que de moment t'agradaria fer. Fixa't si hi ha carreres a les quals pots accedir des de qualsevol batxillerat, i això potser t'ajuda a no tancar cap porta si encara no tens clar què vols fer.
Una altra recomanació és que parlis amb els teus pares i professors a veure quines opcions et recomanen, quin és el seu punt de vista, a veure si t'ajuda a veure més clar quin itinerari fer!
Per últim, també podries parlar amb alumnes que estiguin cursant o que ja hagin acabat les carreres que t'agraden, que t'expliquin la seva experiència, com els hi ha anat, etc.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies a tu per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat
tintaypluma
Moltes gràcies!