ajuda
Necessito ajuda, tinc 15 anys, d'aqui poc faré els 16, medeixo 1.63 m i peso 51 kg, estic bé de pes o m'hauria d'aprimar?
Ultimament em miro al mirall i em veig gorda, tothom em diu que estic prima, que estic bé, però jo no m'hi veig, em veig gorda i m'agradaria aprimar-me una mica.
Que em passa, que he de fer?
Carlota López Ballestar

Hola Petonets,
Moltes gràcies per enviar-nos la teva consulta. Si mirem la teva alçada i el teu pes veiem que el teu pes és perfecte, fins i tot es podria dir que estàs prima. Per això, podem dir-te clarament que no has de fer absolutament res per aprimar-te.
El que tu ens comentes no és un problema del teu cos sinó de la teva autoestima, és a dir, de com et veus i com et sents amb tu mateixa. El que tu expliques és la clara descripció de quan una persona té el que es coneix com distorsió corporal, quan tu no et veus tal i com ets. Aquesta distorsió en realitat la tenim totes les persones, però algunes la tenen més gran i poden veure’s força diferents.
Per això és important que confiïs amb el que estem dient-te i amb el que et diuen les persones del teu voltant perquè sinó t’acabaràs obsessionant amb el teu cos i amb la idea de canviar-lo. Intenta dia a dia pensar en allò que t’agrada de tu, del teu físic, de la teva forma de ser i de les teves habilitats. També et recomanem que intentis no criticar-te a tu mateixa i que no et comparis amb altres persones perquè això només fa que et sentís malament amb tu mateixa.
Esperem haver-te ajudat una mica.
Una abraçada!
Carlota