Esport
Hola!
Tinc 14 anys, i aquest any m'he proposat fer més esport. L'any passat feia bàsquet però em vaig esborrar perquè em posava molt nerviosa i no m'agradava competir. El que faig aquest any és: els dilluns faig educació física a l'insti (1 hora) + 3 quarts d'hora de tono-step (activitat dirigida del gimnàs). Els dimecres faig 3 quarts d'hora de tonificació (activitat dirigida del gimnàs). Els dijous faig educació física a l'insti (1 hora) i els divendres camino aproximadament 1.6 km per anar a teatre desde casa meva. La meva pregunta és, tinc que 'moure'm' més o així ja està bé? Aniria al gimnàs a fer cinta o bicicleta pero no es pot fins als 16, i d'activitats dirigides no tinc temps per fer-ne més. També volia saber si per la meva edat estic 'bé', medeixo 1.60 aprox. i peso més o menys 59 kg.
Moltíssimes gràcies! Un petó.
Carlota López Ballestar

Bona tarda AinoaMupe,
Moltes gràcies per confiar amb nosaltres i fer-nos la teva consulta.
En primer lloc, si mirem la teva alçada i el teu pes veiem que estàs en el pes ideal, totalment dins de la normalitat, així que no t’has de preocupar per aquest tema.
En quant a l’esport nosaltres sempre recomanem que a part de les dues hores d’esport que feu a l’institut feu aproximadament 3 hores més a la setmana. No està malament el que fas però creiem que les activitats que fas poden acabar avorrint-te. Entenem el motiu per el que vas deixar el bàsquet. A moltes persones no els agrada competir però pensem que potser podries trobar algun esport o activitat en grup que t’agradi i que no et comporti competir, hi ha moltes opcions. Si t’agrada ballar també pot ser un esport amb el que et diverteixis molt.
Sigui com sigui el que és important és estar actiu i seguir una dieta equilibrada en que mengis tots els grups d’aliments (hidrats de carboni, fruites i verdures, lactis, proteïnes i la part de dalt de la piràmide on hi han els dolços, els snacks etc, que s’han de menjar esporàdicament) i fent 5 àpats al dia.
Una abraçada!
Carlota