'PEDRETA' O GINECOMASTIA PROBLEMS PLES!
Bones,
Bé, hauré d'explicar una mica la història meva (breu) perquè si no no se com formular la pregunta... Doncs bé, fa 3 anys estava robust, estava bastant gras i tenia molt de pit. Ja que la grassa se'm formava o es concentrava tot allà. Doncs ara, ja no estic igual, soc més alt, tinc uns abdominals un tant definits, però en els meus pits tinc o sembla que tingui grassa, i a l'altre part del cos estic doncs, al meu pes ideal. Doncs bé, em podreu dir que hauria de fer? Perquè no se que fer... M'han dit com bé he ficat al títol, es Ginecomastia, que es això, ser prim però tindre grassa o tindre un problema en els pits.. Però no sé si exactament es això, si no fos això, em recomaneu alguns exercicis per definir pectorals? Gracies per l'ajuda!
Carlota López Ballestar

Bona tarda,
En primer lloc moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et passa.
En la teva situació poden haver-hi dues possibilitats i sense coneixe't personalment i veure’t ens és molt complicat de saber. Hi ha homes que tenen molt desenvolupats els pits i que tenen una gran acumulació de greix al pit. No estem parlant d’una mica de greix. En aquest cas si que parlaríem de la ginecomàstia.
La ginecomàstia és el desenvolupament anormal de les glàndules mamàries en els homes. Això pot aparèixer en nadons, adolescents i gent gran. Quan apareix a l’adolescència tendeix a generar molt malestar. La ginecomàstia no està relacionada amb el sobrepès, ni amb l’alimentació sinó que està relacionada amb un desequilibri de les hormones sexuals. Per això, és una cosa transitòria que no té perquè perdurar en el temps.
La segona possibilitat és que tinguis una mica d’acumulació de greix al pit però res fora de la normalitat. En aquest cas, el més important és veure que tots tenim greix i que se’ns acumula en diferents zones del cos. Això ens ve determinat per la genètica i per tant no ho podem canviar. En aquest cas has d’intentar no donar-li tanta importància i intentar no fer exercissis de musculació de pit ja que aleshores te’ls veuràs més grans.
En el cas de que vagis al metge i confirmi que és la primera opció i que per tant és ginecomàstia és important que vagis al endocrí, el metge especialista del sistema endocrí. Ell podrà fer un estudi de les teves hormones i donar-te la pauta adequada a seguir.
Esperem haver-te ajudat una mica.
Una abraçada.
Carlota