exercicis (fico aixo per saber que soc jo xxx)
hola!!! soc una noia de disset anys.
Es una pregunta una mica tonta, el cas es que el greix tendeix a acomular-se'm a les caderes i a la cintura, i es per aixo que no tinc gaire cintura i fa que el meu cos no es vegi gaire maco. M'agradaria canviar aixo, la meva pregunta es: quins exercicis puc fer per definir la cintura? tinc un hula hoop (un aro) a casa, i voldria saber si fent uns vint minuts d'allo mes o menys cada dia aconseguire tenir una cintura petita, si n'hi ha prou amb aixo o calen mes exercicis.. com puc aconseguir-ho.
Moltes gràcies!!!!!!
Carlota López Ballestar

Bona tarda Tururut,
El primer que has de saber és que el lloc on se’ns acumula el greix i la forma del nostre cos ens ve predeterminada totalment per la genètica. És a dir, cada persona té una constitució i per molts exercissis que fem això no podrem canviar-ho.
Generalment, les noies tenim els malucs més amples que els nois. Tot i que això a vegades ens faci sentir incomodes estar relacionat amb el moment en que la dona es queda embarçada i ha de parir.
Si t’hi fixes i et toques la cintura veuràs que sota hi han les costelles. Per això és impossible que fer hula hoop faci que la teva cintura es torni més estreta.
Molts cops, els mitjans de comunicació com les revistes, la televisió, etc. ens mostren un ideal del cos de la dona molt llunyà al real i si acabem creient que aquells cossos són reals podem acabar sentint-nos insatisfets amb el nostre propi cos. Intenta no comparar-te amb aquests ideals, totalment retocats per Photoshop, ni amb les teves amigues o companyes de classe. Cada un tenim un cos diferent i encara que soni a tòpic em d’intentar treballar per aceptar’l-ho tal i com es.
Et recomanaria que et facis una llista del que t’agrada del teu físic i que intentis dir-te, dia a dia, allò que t’agrada de tu, ja que dedicar molt de temps a pensar com canviar el que no ens agrada ens pot acabar fer creure en mites com el del hula hoop i generant-nos frustració.
El que és evident és que fer exercici físic és molt important per la nostre salut. Nosaltres sempre recomanem fer esport tres hores a la setmana a part de les que feu a l’institut. De tota manera creiem que és millor fer activitats físiques més completes com els esports, ballar, etc. que no exercissis específics per certes part del cos, i sobretot que els gaudeixis.
Esperem haver-te ajudat una mica.
Una abraçada