No menjo com abans
Hola, la pregunta és:
Jo menjava molt més que ara, a vegades tinc gana i a vegades no, això va depen del dia. A mi m'agrada tot els menjàs però ara a vegades no tinc gana de menjar, aixó de no menjar em passa poques vegades però amb passa
Carlota López Ballestar

Bona tarda 95,
Moltes gràcies per confiar en nosaltres i fer-nos la teva consulta.
A vegades hi ha persones que diuen que només s’ha de menjar quan un té gana però això és totalment fals i molt perjudicial per la salut. Per explicar-ho metafòricament imaginat que les persones sóm un cotxe.
Els cotxes necessiten la gasolina per funcionar. En el moment en que sona l’alarma de la reserva és quan el cotxe ens avisa que o li tornem a donar energia (gasolina) o deixarà de funcionar. En el nostre cas funciona de manera similar. Quan nosaltres tenim sensació de gana és perquè ja em de menjar ràpidament, el nostre cos s’està quedant sense energia i necessita que l’alimentem per poder seguir fent les seves funcions i activitats diàries. D’ aquesta manera, ens em d’acostumar a menjar els 5 àpats al dia (esmorzar, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar), tot i que no tinguem aquesta sensació de gana.
Per altre banda, està molt bé que t’agradin tots els menjars, però encara que sembli que no em de pensar que no mengem perquè ens agradi o no el que hi ha el plat sinó perquè necessitem alimentar-nos. Per això cada grup d’aliments és important, perquè ens aporta coses diferents. Intenta menjar de tots els grups d’aliments i recorda no oblidar les fruites i les verdures, són molt necessàries i tenim que menjar-ne 5 racions al dia.
Un altre qüestió és que provoca que perdis la gana. A vegades ens passen coses que poden alterar la nostre sensació de gana. Hi ha persones que quan estan molt contentes, tristes o enfadades tendeixen a tenir molta gana i per tant a menjar més i altres que els hi passa tot el contrari. Si és el teu cas has d’intentar veure que és el que passa i mirar de no traspassar-ho al que menges.
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada
Carlota