Tinc amics que fumen i estic preocupada.
Hola!
Sóc una noia de 13 anys i estic molt preocupada perquè els meus amics de tota la vida fumen tabac i en alguns casos, marihuana. Ja ho han fet bastants cops i jo sempre els dic que parin de fer-ho perquè només els portarà conseqüències, però no em fan ni cas. Ens hem enfadat alguns cops per culpa d'això, però ells no tenen present que per l'únic motiu que ens enfadem és perquè fumen. Ells només diuen que és perquè ho exagero, que per fumar no passa res. Una amiga meva i jo, que pensem igual, ja els hem avisat moltes vegades que els passarà alguna cosa i acabarà malament, però ells per mala sort no ho creuen. Nosaltres ens preocupem molt i els nostres amics no se n'adonen. Necessito ajuda per saber com aturar-ho, ja no sé què més puc fer.
Gràcies!!
InterPersonal

Hola Amisol2!
Entenem que us preocupi la salut dels vostres amics, però com saps fumar o no és una decisió pròpia i personal. Si ells estan convençuts que volen seguir fent-ho i no veuen les conseqüències que això els pot portar, teniu poques opcions perquè canviïn d'opinió.
El que podeu fer és tornar a parlar amb ells i explicar-los la vostra preocupació i les raons per no fumar (que en són moltes!).
Si vosaltres no voleu fumar, mantingueu-vos fermes en la vostra decisió, i recordeu que ells són responsables de la seva conducta!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat