Ajuda per una mentirosa compulsiva.... (+++++)
Hola! Escric això, per poder ajudar a una amiga meva, que per mala sort, es una mentirosa compulsiva...
Quant la vaig coneixer, el primer que vaig pensar, era que seria una bona noia, però l'anava coneixent... i cada vegada la meva "opinió" sobre ella cambiava..
Mentia molt, però d'una manera... que ningú ho feia, mentir, es humà, si, se't pot escapar una mentira, si, però 10 o més en un dia? Això es excesiu!
Quant ja portavem com 2 messos sent amigues, estava ja farta de que mentís, perque sempre em quedava amb la pregunta de "serà vereitat, o no" i m'agafava mal de cap per això, així que tranquilament, vaig possar-me a parlar amb ella, i li deia que mentia molt.. que si li passava alguna cosa per la cual mentís tant.. etc i ella em va dir, que en vereitat, ella no volia mentir, que li sortia sòl, i no podia fer res per evitar-ho, i jo li vaig dir que anés al psicòleg o alguna cosa per ajudar-li, perque cada dia, era una odisea!
Em va fer "cas" i va anar al psicòleg, i poc a poc, anava mentint menys, i jo estava més contenta i tot, però després, no se perque, va tornar a ser una mentirosa compulsiva... i deia mentires, molt gordes, o que a mi em feian mal... i clar, si em deia alguna cosa seriosa.. doncs jo no sabia si s'ho inventava, o no...
Ja estem així més de 3 anys... i no se que més fer per ajudar-la...
Gràcies
InterPersonal

Hola Loli!
Creiem que vas fer molt bé donant-li el teu suport i parlant amb ella. T'has fixat si les mentides han tornat a aparèixer per algun motiu en concret? Per exemple, ha deixat d'anar al psicòleg?
Pensa que intentar ajudar a algú que no vol ser ajudat és força complicat. Podries intentar tornar a parlar amb ella, explicar-li les conseqüències que té i pot tenir tanta mentida i recomanar-li de nou que demani ajuda professional, ja que si no ho fa, és probable que la gent del seu voltant (inclús tu) marxin davant de tantes mentides.
Recorda que ha de ser ella la que faci quelcom per millorar!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la teva consulta!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat