Depressió
Bon dia!, hos escrit perquè necesito ajuda.
Tinc una companya de l'altre clase que em cau super be i per ami es un gran suport ja que fa uns anys vaig agafar anorèxia nerviosa molt forta, a la qual em donaves dies de vida i amb ajuda de psicologues i psiquiatres vaig anant sortint pero he de reconeixer que no estic be, i ella va agafar una cosa semblant i ens entenem l'unic problema esque soc bastant pesada amb ella i sempre li estic preguntant si esta enfadada amb mi ja que quan no em contesta amb poso supermalament i amb deprimeixo, i per a mi es la millor persona que he conegut ja que quan amb pasa una crisi ella està allà per ajudar-me i donar-me consells.
Com vaigpatir tambè 9 anys de bullyng em costa molt donar el pas i anar fins ella per poder parlar... i no se com ferho necessito ajuda tambe en aquest aspecte ja que ho porto molt malament.
I estic tornant a caure i no se com dirlis als meus pares perquè no vui que s'assabentint.
Gràcies espero la vostra resposta urgent.
InterPersonal

Hola Ranasa,
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Entenem que estiguis preocupada per la relació amb aquesta amiga, però tu mateixa dius que la teva preocupació et va a la contra i fa que ella s'allunyi més. Si la vostra amistat és de veritat, has de confiar en ella. Ja t'ha demostrat que és una bona amiga, oi? Doncs deixa que la confiança faci el seu camí. Per altra banda, també a tu et toca cuidar la relació. Preocupa't per ella, per les seves històries i pels seus maldecaps. Així us sentireu més unides l'una amb l'altre.
A més, també és important que totes dues us obriu a altres persones i així us enriquiu i obriu altres horitzons. Sé que la teva història no és fàcil, però no deixis que aquesta situació dicti tota la teva vida, d'acord?
Ah! i confia en la gent del teu voltant! si no estàs bé o sents que pots tornar a recaure, parla amb els teus pares! Ells són allà per protegir-te, ells són adults, no fa falta que els protegeixis. La seva responsabilitat és assegurar-se que tu estàs bé, així que deixa que prenguin les regnes de la situació.
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat