Sucre
Hola!
El meu nom es Berta i actualment estic vivnt a Estats Units realitzan un any d'intercambi. Pues com he dit es per tot un any i tot aixo va començar en Agost. Be el cas es que ara ja porto uns 5 mesos aqui als usa i fins ara no m'he preocupat gens per el menjar que menjava ja que jo sempre he sigut una noia molt prima i mai hagues pensat en que aixo podria ser un problema per a mi, pero la veritat es que he engreixat 5 kilos i no estic gorda pero no em sento gens be amb el meu cos, a mes a mes que aqui es menja molt sucre i estic començant a pensar que soc molt adicta a ell (un fet important que he oblidat es que abans quan estava a Catalunya fumava molt). Aixi doncs pensu que el fet d'haver daixat el tabac es el perque a la meva petita adiccio al menjar, tambe a mes a mes de que aqui tothom esta molt fascinat per el menjar, la gent viu per menjar i els aliments no son tan sans o naturals com ho son a Catalunya amb el nostre menjar mediterrani. Apart d'aixo que no es el que mes em preocupa perque crec que en cuant torni a casa baixare de pes per el simple fet de cambiar el menjar a sa, la altre cosa que m'ha fet pensar molt es la meva cara, veureu sonara molt extrany pero la meva cara ha cambiat i vastant la vritat, soc conscient que ha cambiat per haberme engordat pero em vaig el nas mes gran i la pell amb molt més agne. M'agradaria preguntar si penseu que el fet del consumir tant Sucre podria afectar a que la meva cara es vegi molt diferent. O potser es que he crescut i he cambiat? Pero aixo em preocupa perque a las mevas amigas d'aqui a estats units si els ensenyo fotografies de quan estava a Cataunya em diuen que casi sembla un altre persona. La vritat pot semblar una tonteria pero es molt important per mi i no se si m'estic tornant boja.
Ho sento per les faltes d'ortografia i els accents ja que no en puc ficar desde ordinadors americans.
Amb carinyo, Berta.
Carlota López Ballestar

Bon dia Berta,
Ostres quina experiència més maca deus estar vivint, segur que estàs aprenent moltes coses noves.
Com tu dius a USA segueixen un tipus d’alimentació molt diferent de la nostre. Consumeixen més greixos i sucres, quasi no utilitzen l’oli d’oliva i en general la base no és la dieta mediterrània a la que estàs acostumada.
Quan una persona fa un canvi d’alimentació tant gran és normal que faci variar el seu pes i en aquest cas pujar-lo, de la mateixa manera que produir més granets. No és algo que t’estigui passant a tu sinó que tothom que va a Estats Units una temporada llarga pateix el mateix canvi. A més els primers mesos és més gran perquè és quan el cos encara no s’ha adaptat. No et preocupis. A més, com dius, el fet d’haver deixat de fumar pot influir en que tinguis més ansietat i mengis una mica més.
Generalment quan una persona deixa de fumar tendeix a compensar-ho amb el menjar. Em de tenir en compte que els cigarros sempre els tenim a la boca, per això busquem un substitut similar com és el menjar. Nosaltres et recomanem que quan detectis que això et passa facis algo diferent com fer esport o una activitat entretinguda.
Per tot això, és normal que et vegis diferent, perquè en primer lloc has crescut i en segon lloc aquest canvi d’alimentació és fàcil que t’hagi inflat. Tot i així no et preocupis perquè un cop tornis a Catalunya i tornis als teus hàbits alimentaris el teu cos tornarà a la normalitat i es desinflarà.
No t’obsessionis amb això ni amb el menjar. Gaudeix d’aquesta experiència que segur que serà inoblidable. I a la mida del possible intenta menjar fruita i verdura i no excedir-te en les begudes ensucrades. Ja sabem que allà les mides de tot són molt grans i la de les begudes també.
Gaudeix molt i no pateixis.
Una abraçada i gràcies per escriure i confiar amb nosaltres.
Carlota