Estic farta de ser la "puta gorda"
Hola, sóc una noia i tinc 13 anys. Fa temps que crec que estic gorda. L'autoestima la tinc normal, no tinc moltes manies, però aquesta si que ho és. Medeixo 1'65 i peso 58 kg, crec que es massa. Sempre he intentat fer dieta, però mai ho aconsegueixo, em costa molt. Menjo sa, tot i que algun cop menjo bolleria i coses que engorden, no ho puc evitar. També faig esport. Que podria fer per aprimar-me??
Gràcies!
Carlota López Ballestar

Bona tarda Annste18,
En primer lloc donar-te les gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et passa.
Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que el teu pes està dins del pes normal de manera que estàs perfecte. A vegades, les persones podem veure’ns diferents a com sóm realment, més amples o més petites, etc. A això se li diu distorsió corporal.
És important que deixis d’intentar fer coses per aprimar-te ja que no les necessites. El que és fonamental es seguir una dieta equilibrada, que facis els 5 àpats al dia (esmorzar quan t’aixeques, a mig matí, dinar, berenar i sopar), menjant tots els grups d’aliments i això inclou també la part de dalt de la piràmide, és a dir, els dolços, els snacks, les patates fregides, etc. Menjar això no està prohibit però si que em de fer-ho esporàdicament, no com els hidrats de carboni, la fruita, la verdura, els lactis i les proteïnes, que em de menjar diàriament.
A més, ens dius que fas esport. Això és molt important per estar sa. Nosaltres recomanem fer esport 3 hores a la setmana, a part del que feu a l’institut.
L’autoestima és la valoració que fem de nosaltres mateixos, i podem mirar-la de manera general o per àrees concretes. És a dir, potser t’agrada molt la teva forma de ser i et sents una persona molt hàbil i per contra no et sents gens bé amb el teu aspecte físic. Creiem que això és el que et passa a tu.
Et recomanem que intentis posar en practica el no criticar-te a tu mateixa i sobretot el no comparar-te amb els altres, ja que generalment són els dos grans enemics de l’autoestima.
Ànims!
Esperem haver-te ajudat una mica.
Carlota