La meva família em diuen "gorda"
Hola adolescents, tinc un problema.
Jo crec que estic bé de pes, en canvi la meva família diuen que m'estic engreixant. Tot va començar quant tenia 12 anys, i vaig fer el canvi. S'em van desenvolupar els pits i les caderes, pero seguia sent prima. La meva germana, 17 anys, es tot el contrari. Té molt poc pit i es super prima, fins i tot massa i per això em comparen ja que ella pesa menys.
El problema, en conclusió, és que ella i fins i tot la meva mare, moltes vegades deixen anar comentaris com "Tens una constitució grassa però no passa res" o "Controlat que t'estàs engreixant".
A mi em fereixen molt aquests comentaris, i quan ho diuen davant de gent em poso molt triste. Estic intentant aprimar-me, però no puc canviar la meva constitució i tampoc vull entrar a ser anorèxica, ja que vaig intentar vomitar.
Vaig intentar parlar amb la meva mare sobre el tema, però ella em va dir que comprada amb la meva germana sí que estava grassoneta. En canvi les meves amigues em diuen que estic molt bé.
No sé que fer i aquest tema em fa la vida impossible, fins arribar al punt de odiar el meu cos.
Tinc 15 anys, peso 46kg i faig 1,57.
Gràcies adolescents.
Carlota López Ballestar

Bon dia Petiita,
En primer lloc volem donar-te les gràcies per explicar-nos tot el que t’està passant i com t’estàs sentint.
Entenem perfectament que ho passis malament i que et posis trista quan la teva mare i la teva germana et diuen aquests comentaris.
El primer és entendre que cada persona té una predisposició genètica i una constitució i que això no ho podem escollir ni canviar. A vegades, hi ha persones que pensen que per ser de la mateixa família tenen que ser iguals que els pares o que els germans però això no és així. En la predisposició genètica influeixen els gens de tot el nostre arbre genealògic i no només dels pares, per això no es gens estrany que tu i la teva germana sigui diferents.
Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que el teu pes està perfecte, totalment dins de la normalitat. En cap cas tens cap excés de pes, és més aviat un pes normal baix. Recorda sempre el que et diuen les teves amigues.
Pensem que tindries que tornar a parlar amb la teva mare i dir-li com t’està fent sentir. Potser ella no sap molt bé com funciona el que estem comentant de la constitució i li aniria bé que li expliquis. Comparar-se és molt perjudicial per l’autoestima de la mateixa manera que influeix negativament que et comparin, sobretot quan ho fan les persones que més t’estimes. Explica-li el que t’està passant i demana-li sius plau que no torni a comparar-te amb la teva germana.
No has d’intentar aprimar-te, no ho necessites en absolut i fent conductes de risc com canviar la teva alimentació, deixar de menjar alguns aliments o fins i tot arribant a vomitar no canviaràs el teu pes sinó la teva salut. Creiem que has estat molt valenta per explicar això i que tens la força per no deixar-te portar per aquesta situació.
A vegades la gent que ens estima no se’n adona que pot fer-nos mal i tot i que molts cops ens ensenyin que els nostres pares sempre tenen la raó, a vegades ens em de guiar per el que nosaltres sabem, com el que tu dius, et diem i et diuen les teves amigues, que estàs bé i que no estàs grassa.
Molts ànims i esperem haver-te ajudat una mica.
Carlota