Sóc noia i m'he enamorat de la meva millor amiga
Hola!
Fa mesos va vindre una noia nova a la meva classe i es va convertir en la meva millor amiga. Sap tot de mi i jo se tot d'ella. Sempre ens abracem i ens fem petons i ximpleries d'aquestes, però ara que han passat uns quants mesos he notat que m'he enamorat d'ella. Ara quan la veig hem fico nerviosa i si la veig amb el seu xicot o la veig amb alguna altra noia hem fico molt celosa i no ho aguanto. Ella sempre diu que m'estima i que voldria marxar amb mi i de vegades hem dona petons a la boca, i jo no se si ho fa per diversió o perquè també sent alguna cosa per mi.
M'agradaria que hem diguéssiu que puc fer perquè estic bojament enamorada.
Gràcies.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Quan ens enamorem d'un amic o d'una amiga és important que tinguem en compte dues coses:
- Estiguem segurs dels nostres sentiments.
- Que aquests sentiments poden afectar la relació d'amistat.
T'explico el segon punt: Tan si prens la decisió de dir-li com si no li dius, la relació canviarà. En la primera situació perquè ella respondrà als teus sentiments (pot ser que els correspongui, o pot ser que únicament sigui una molt bona amistat per ella) i hauràs d'acceptar la seva reacció. En la segona situació, has de saber que el fet que tu tinguis aquests sentiments tan forts cap a ella, també et provocarà dolor i et comportaràs diferent amb ella (encara que intentis dissimular).
Nosaltres no podem dir-te què has de fer, perquè aquesta és una decisió que has de prendre tu i assumir també les possibles conseqüències. De totes maneres, sembla que hi ha alguns elements (com el fet que tingui parella), que podrien fer pensar que només és una amistat molt intensa. Podries provar de tirar-li alguna indirecte i veure com respon... així tindries més elements per poder decidir si declarar-te o no. Com ho veus?
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat