No tinc sentiments!!!!!!!
Hola, tinc un dubte molt gors, el cas es que fa gairabé uns 5 mesos que s'em va morir l'avi, (això va passar aprox 5 mesos perquè no sabia si fer la consulta o no) el cas és que no vaig tindre la necessitat de plorar, no ho entenc, el meu avi era com el meu pare per mi, perquè el meu pare es va morir quan jo tenia 1 any, i sempre em feia regals perquè si i a sobre vivia al mateix poble que jo, i cada dos per tres ens creuavem. Però es que no he plorat cap cop es normal??? Nomes vaig plorar una vegada a l'hospital, però el meu avi encara no s'havia mort. Que em passa??? si que seno pena i tristesa i enyorança però es que quan es va morir nomes vaig sentir una patada a l'estomàc i no vaig plorar. Es normal que no deixi treure els meuss entiments des de fa 5 mesos!?!?!?!?!
InterPersonal

Hola bonica,
Gràcies per escriure'ns! Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
Expressar la tristesa pot tenir diferents formes i no n'hi ha una que sigui l'adequada. Si tu sents la tristesa i no plores, no pateixis, perquè ja estàs experimentant la pèrdua. També és veritat que encara és molt recent, ja que un dol normal pot allargar-se entre 1 i 2 anys.
L'únic que et demanem és que quan sentis tristesa no intentis amagar-la o canviar d'emoció ràpidament. Troba a faltar el teu avi, escriu-li alguna carta de comiat i deixa que vagi aflorant tota l'emoció. Mica en mica aniràs veient que passes per diferents estats: alguns dies sentiràs ràbia, altres estaràs molt apàtica, tindràs dies que sentiràs una tristesa extrema... Totes aquestes reaccions són normals quan perdem algun ésser estimat.
Així que deixa que el teu cor i el teu cap vagin acceptant aquesta pèrdua... i mica en mica, aquest dolor a l'estómac s'anirà fent més petit.
Una abraçada molt forta!
Laia Sala
www.consultajove.cat