PesCorrecte?
Hola,
Tinc 12 anys, peso entre 47 i 48 i medeixo 1.60 o així i faig aquesta consulta per saber si el meu pes és correcte, perquè sense haver crescut ni res, de sobte em vaig engreixar uns... 3 kilos!! :/
I no entenc una cosa: TOTES les nenes de la meva classe tenen les cuixes primíssimes, jo en canvi les tinc més gruixudes... Ja sé que potser és la constitució però TOTES les tenen primes? No sé, se'm fa molt extrany...
Carlota López Ballestar

Bon dia Maria,
En primer lloc gràcies per confiar en nosaltres i fer-nos aquesta consulta.
Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que el teu pes està molt bé, està dins del pes normal. Durant l’adolescència i la pre-adolescencia aquests canvis bruscos en el pes i en el cos són normals. Normalment això angoixa molt perquè de sobte et veus i et sents molt diferent però no passa res.
Una altre cosa a tenir en compte és el ritme de creixement. Hi ha persones que es desenvolupen més d’hora que altres i possiblement per això et sents estranya i diferent a les teves companyes. No et preocupis, poc a poc totes anireu fent els canvis propis a l’adolescència, però cada una al seu ritme. Per això és molt important que no et comparis.
Com bé saps, cada persona té una predisposició genètica i una constitució i això no ho podem canviar, de la mateixa manera que el ritme de creixement.
Intenta no donar-li molta importància i viure aquests canvis amb normalitat i sobretot et recomanem que segueixis una alimentació equilibrada, fent 5 àpats al dia i menjant de tot. Estàs en una etapa de creixement i és importantíssim estar ben alimentada.
Una abraçada ben forta.
Carlota