alimentació, pes.
hola!!! Us escric, ja que es un tema que em te preocupada a mi i a moltes adolescents. Tinc 15 anys, medeixo 1,59 cm i peso 49|50. Nose perque, pero el meu pes varia molt sovint hi ha dies que no sopo o no menjo gaire cosa i peso 50,3 o dies que menjo considerablement i peso 49. PERQUE? El meu pes es correcte? tambe hi han amigues meves amb menys altura que jo i que pesen 2 kilos mes que jo i aparenten a menys pes que el meu. Com es?
Carlota López Ballestar

Bon dia Mariia,
Moltes gràcies per escriure’ns i explicar-nos els teus dubtes en relació al pes.
Si mirem la teva alçada i el teu pes veiem que estàs en el pes adequat, totalment dins de la normalitat. És normal que el pes fluctuï, no només durant la setmana. Durant el dia, el nostre pes fluctua i va canviant, per això no és bo pesar-nos tant sovint. No és qüestió del que mengem i tampoc significa que si el teu pes a canviat del dilluns al dimecres t’hagis engreixat. És totalment normal i li passa absolutament a tothom. A més durant l’adolescència encara passa més sovint perquè els canvis hormonals influeixen molt.
Nosaltres et recomanaríem que no et pesis ja que la bàscula a vegades ens pot obsessionar. Quan vagis al metge ja et farà els controls que es fan habitualment.
És important que segueixis una alimentació equilibrada. Fent 5 àpats al dia (esmorzar quan t’aixequis, a mig matí, dinar, berenar i sopar). També has de menjar tots els grups d’aliments ja que cada un ens aporta coses diferents (hidrats de carboni, fruites i verdures, lactis, proteïnes vegetals com els llegums i proteïnes animals com el peix, la carn el pollastre, els ous, etc. i també de manera esporàdica dolços o Snack, ja que no hi ha cap aliment prohibit). Nosaltres recomanem sempre combinar una alimentació saludable amb l’esport, així que t’animem a que dos o tres cops a la setmana facis esport extra del que fas a l’institut.
No sopar o no menjar gaire certs dies és molt dolent per la salut i a més fa que a la llarga ens engreixem. Això no variarà el teu pes i pot convertir-se en una conducta de risc.
Per últim, et volem recomanar que no us compareu amb les teves amigues, especialment amb el físic i encara més amb el pes. Cada una teniu una predisposició genètica i una constitució de manera que és impossible que encara que tingueu la mateixa edat, mengeu el mateix i feu el mateix esport tingueu el mateix cos i el mateix pes.
Una abraçada a tu i a les teves amigues
Carlot